نظارت بر نانوایی‌ها در دستور کار استاندارد قرار دارد


نظارت بر نانوایی‌ها در دستور کار استاندارد قرار دارد

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه همه واحدهای آرد استان دارای نشان استاندارد هستند، گفت: نظارت بر شبکه توزیع نان و نانوایی‌ها در دستور کار این اداره است و تلاش می‌کنیم کیفیت نان را ارتقاء دهیم.

محمد مددی دوشنبه ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تجربیات کشورهای پیشرفته و موفق نشان می‌دهد از ظرفیت مباحث استانداردسازی و متغیرهایی که باعث توسعه نظام استانداردسازی در جامعه شده است بهره برده‌اند و یکی از مباحث جدی و مولفه‌های مهمی که در توسعه این کشورها به اثبات رسیده توسعه استاندارد و اجرای استاندارد در همه زمینه‌ها است.

وی ادامه داد: هر جا مباحث استانداردسازی به‌ویژه از طرف جامعه مورد توجه واقع شده توفیقات قابل توجه‌ای نصیب کشور شده و اگر کالاهای استاندارد از طرف مردم مورد اقبال قرار بگیرد می‌تواند در سیاست‌ها اثربخش باشد.

مددی تصریح کرد: مجموعه استاندارد یک نظام حاکمیتی و فراقوه‌ای است، بیش از یک دهه راهبردها و پیام‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده است و تولید، اشتغال و توسعه الزام استانداردسازی را دل خود دارد و باید به توسعه و اثربخشی آن در جامعه بپردازیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری هستند و ۶۶۳ مورد پروانه استاندارد صادر شده است، افزود: سال گذشته ۷۲ پروانه و در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۱۱ مورد پروانه استاندارد در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹۰۱۵ مورد بازرسی از سطح بازار داشتیم و در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۲۳۲۴ مورد بازدید انجام شده است که در راستای کنترل بحث کیفی و کمی کالاها است.

مددی در ادامه مطرح کرد: در سال گذشته ۲۶۹ نمونه‌برداری از کالا انجام شد که این اقدام باعث رشد کیفی خوبی در ارائه محصولات شد و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۳۱ مورد نمونه برداری از کالا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵ نشان استاندار حلال در استان صادر شده است، گفت: یکی از موارد مهم در بحث کشاورزی سموم و کودها هستند که در این زمینه ۱۹ پروانه با همکاری جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

مددی اضافه کرد: در این راستا ۱۳ مورد نمونه‌برداری سیب‌زمینی از داخل سردخانه‌ها انجام شد و خوشبختانه به لحاظ نیترات تمام موارد با حد مجاز تطابق داشت.

وی با بیان اینکه ۴۵۳ مدیر کنترل کیفیت دارای پروانه معتبر در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۰ ساعت دوره آموزشی برای این مدیران برگزار کردیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۷ استاندار ملی در استان بازنگری شد، افزود: همچنین در سال ۹۹ در ترویج استاندارد ۸ عنوان شروع استانداردسازی ملی در قالب ۳۱ عنوان صورت گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه