وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تهران - ایرنا - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای حافظت و حراست از ارضی ملی، عصر امروز - دوشنبه - با حضور علی‌اکبر سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی اکبر سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: وزارت دفاع متولی و مسئول املاک و اراضی نیروهای مسلح است، بنابراین تثبیت ساماندهی و کارهای ستادی، اراضی و املاک نیروهای مسلح انجام می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین در سال های اخیر گفت: متاسفانه در کشور ما قیمت املاک و اراضی افزایش پیدا کرده و هر چقدر ارزش املاک بالاتر می‌رود گروه‌های تبهکار و زمین‌خوار نیز سازمان یافته‌تر سراغ زمین‌ها و اراضی ملی می‌روند.

سلیمانی نبود هماهنگی میان برخی وزارتخانه‌ها را موجب سو استفاده زمین‌خواران دانست و افزود: عدم هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه‌های مختلف دولتی، موجب شده تا زمین خوارها با قدرت و امکانات بیشتر طمع به املاک ملی بورزند و از این طریق میلیاردها تومان از حقوق دولت تضییع می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش برادرانمان در معاونت حقوقی وزارت دفاع و سازمان املاک و اسناد نیروهای مسلح و همچنین همکاری معاونت حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری امروز امضا شد، تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر در مقابل زمین خواران اقدامات موثری داشته باشیم و در محاکم قضایی دفاع موثری شکل بگیرد تا بتوانیم از زمین خواری جلوگیری کنیم.

سلیمانی با تشکر از کسانی که شرایط این همکاری را فراهم آورده‌اند گفت: با امضا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه همکاری، از تضییع حقوق دولت جلوگیری کنیم

مسعود منصور نیز در این مراسم گفت: اراضی ملی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد از منظر حقوقی و هم از منظر کیفری ممکن است دعوایی بر علیه آنها مطرح شود در خصوص این املاک بحث منابع ملی مطرح می‌شود و در این خصوص همواره سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در بعد ملی بودن این اموال، املاک و اراضی باید در مقام دفاع حقوقی برآید.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری باید بر اساس اسناد و مدارک به کمک همدیگر بیایند البته به صورت غیررسمی این کمک‌ها صورت می‌گرفت اما گاهی هدفمند و دقیق و درست نبود به عنوان مثال احضاریه یا اخطاریه برای بهره بردار که وزارت دفاع است می‌آمد و دو سال بعد از آن تازه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری می‌فهمید که علیه مالکیت این عرصه اقامه دعوا شده و رای صادر شده است و یا بالعکس بنابراین به استناد این توافقنامه قرار شد که اطلاع رسانی و ارائه مستندات و تامین لجستیک برای دفاع از حقوق ملی بر اساس همکاری مطلق باید انجام شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: دایره شمول این توافق نامه اراضی ملی است که در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است. امیدواریم که این توافقنامه موجب شود تا دفاع بهتری از اراضی ملی انجام شود و سوء استفاده گران و زمین‌خواران نتوانند از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی سوء استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات