ماجرای دوپینگ یلدا ولی نژاد و بهمن عسگری چه بود؟


ماجرای دوپینگ یلدا ولی نژاد و بهمن عسگری چه بود؟

تست دوپینگ دو ورزشکار ایرانی مثبت اعلام شد.

در روزهای گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دو المپیکی ایرانی به نام های بهمن عسگری در رشته کاراته و یلدا ولی نژاد در رشته تکواندو به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ‌شان، این مسابقات را از دست داده اند.

به گزارش طرفداری؛ بهمن عسگری، کاراته کای ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، از سوی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ محروم شد و المپیک توکیو را از دست داد. گفته می شود که تست دوپینگ او به دلیل مصرف داروی درمان ناباروری که در فهرست ممنوعه بوده است، مثبت اعلام شده است. در رشته کاراته، اینگونه است که سهمیه المپیک به خود ورزشکار داده می شود و نه به کشور، بنابراین با محرومیت بهمن عسگری، سهمیه او گرفته می شود و دیگر سهمیه ای به ایران داده نمی شود. عسگری که شانس مدال طلا داشت، اینگونه با اشتباه و عدم مشاوره سهمیه المپیک را از دست داد.

دیگر دوپینگی ایران، یلدا ولی نژاد است. دختر تکواندو کار ایرانی به دلیل اینکه وزن خود را کم کند و به وزن دلخواه برسد، مجبور بود از داروهایی استفاده کند که حالا مشخص شده است این دارو در لیست ممنوعه سازمان مبارزه با دوپینگ بوده است. اما نکته ای که در مورد ولی نژاد جوان باید متذکر شویم، این است که او سهمیه المپیک نگرفته بود. ولی نژاد در بین بازیکنان اعزامی به المپیک نبود و صرفا قرار بود در مسابقه ای در توکیو در حاشیه المپیک شرکت کند که با این دوپینگ، یک ورزشکار دیگر جایگزین او در لیست تیم ملی خواهد شد.

آرش فرهادیان، مدیر سازمان تیم های ملی تکواندو درخصوص دوپینگ ولی نژاد گفت:

ابتدا باید بگویم ولی‌نژاد سهمیه‌ای نگرفته بود و المپیکی محسوب نمی‌شود که برخی دوستان اصرار دارند که بانوی المپیکی تکواندو، دوپینگی شده است.مسابقات تیمی تکواندو در المپیک برای اولین بار برگزار می‌شود و مدال آن محاسبه نخواهد شد و نفرات حاضر در آن سهمیه نگرفته‌اند.

وی افزود:

با وجود برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد متاسقانه خانم ولی‌نژاد داروی کاهش وزن را بدون هماهنگی پزشکان مربوط استفاده کرد. این درحالی است که او در ۲ دوره آموزشی نیز حضور داشت و متعهد شده بود که هیچ دارویی را بدون هماهنگی پزشک مصرف نکند. کادر فنی در حال بررسی است و در همین روزها فرد دیگری را جانشین ولی‌نژاد خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی