خوابگاه موقوفه پسرانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد


خوابگاه موقوفه پسرانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

خوابگاه موقوفه پسرانه حسین ناصر الاسلامی با حضور معاون فرهنگی و سرپرست سازمان امور دانشجویان و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.


خوابگاه موقوفه پسرانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

خوابگاه موقوفه پسرانه حسین ناصر الاسلامی با حضور معاون فرهنگی و سرپرست سازمان امور دانشجویان و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خوابگاه موقوفه پسرانه حسین ناصرالاسلامی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع، در ۷ طبقه و ۴۲ واحد ساخته شده است. در این خوابگاه پسرانه قرار است ۴۰۰ دانشجوی دوره دکتری ساکن شوند.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح این خوابگاه گفت: از ابتدای مسئولیت خود موضوع خوابگاه‌های دانشجویی را اولویت خود قرار داده ام.

او افزود: به همین منظور برنامه راهبردی برای تعمیر، بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه تدوین شد؛ براساس این برنامه راهبردی، ساخت و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه انجام شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه جزو دانشجویان با استعداد هستند بنابراین برای ارتقاء علمی آن‌ها باید زیرساخت‌های لازم از جمله خوابگاه‌ها توسعه یابند.

معتمدی اضافه کرد: در ابتدای فعالیت من در دانشگاه در برخی اتاق‌های بزرگ خوابگاه‌های این دانشگاه ۱۰ تا ۱۵ دانشجو سکونت داشتند که امروز تعداد نفرات خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه به استاندارد رسیده چراکه خوابگاه‌های این دانشگاه توسعه یافته است.

او افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بودجه دانشگاه و کمک خیرین اقدام به بازسازی و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی خود کرده است، در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه ۴۰ درصد رشد یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین خوابگاه‌های این دانشگاه رتبه‌های ۲ و یک هستند و دیگر خوابگاه‌های با رتبه ۳ و ۴ در این دانشگاه وجود ندارد.

بسیاری از زیرساخت‌های دانشگاه‌ها با کمک خیرین توسعه یافته‌اند

در ادامه غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و سرپرست سازمان امور دانشجویان گفت: در سال‌های اخیر خیرین و سرمایه‌های کشور نسبت به امر آموزش عالی توجه بسیار داشتند که این امر یک نعمت به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: با کمک خیرین و سرمایه‌های کشور بسیاری از زیرساخت‌های دانشگاه‌ها از جمله خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بازسازی و توسعه یافته‌اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است که توسعه زیرساخت‌های این دانشگاه، نقش بسزایی در توسعه علمی کشور خواهد داشت.

واقف خوابگاه پسرانه: خود را مدیون ملت ایران می‌دانم

حسین ناصرالاسلامی، واقف خوابگاه پسرانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه این مراسم گفت: سعی داشتم که کمک اساسی به کشور خود انجام دهم که توسعه سطح علمی کشور یک کمک اساسی بشمار می‌رود، زیرا توجه به استعداد‌های کشور منشا اثر خواهند شد.

او تصریح کرد: من خود را مدیون ملت ایران می‌دانم و بسیار خوشحالم که توانستم در ساخت خوابگاه پسرانه این دانشگاه مشارکت داشته باشم.

گفتنی است این خیر خوابگاه ساز، ساکن کشور آلمان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...