10 میلیون دلار کالا از گمرک خراسان شمالی صادرات شد


10 میلیون دلار کالا از گمرک خراسان شمالی صادرات شد

بجنورد- ایرنا - مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: 9 میلیون و 840 هزار دلار کالای غیرنفتی در بهار سال جاری به کشورهای هدف صادراتی این استان صادر شد.

جواد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک این استان به کشورهای هدف صادراتی در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد : در همین مدت ۱۷ هزار و ۵۰۵ تن کالا به کشورهای افغانستان، آذربایجان، ایتالیا، گرجستان و عراق صادر شد که به لحاظ وزنی به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است .
به گفته وی؛ بیشتر کالاهای صادراتی شامل کود اوره، مقاطع فلزی، پودر کریستال ملامین، اسید نیتریک و رب گوجه فرنگی است.

جعفری در خصوص واردات گمرکات خراسان شمالی نیز گفت: در این مدت چهار هزار و ۸۱۰ تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۸۳۰ هزار دلار وارد استان شد که به نسبت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۰۰ درصد کاهش و از نظر دلاری ۳۳ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، مواد اولیه نیکل، پودر آلومینا، شکر خام و برنج که از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شد.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی