معاون وزیر علوم: همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی مدنظر است


معاون وزیر علوم: همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی مدنظر است

کرمان - ایرنا - معاون اداری- مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مدنظر است و باید این افزایش حقوق عملیاتی شود تا رضایت‌مندی خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور روز سه‌شنبه در جریان افتتاح ۵ طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهارداشت: البته در حوزه اعضای هیات علمی کارهای خوبی انجام شده و وضعیت دریافتی حقوقی همکاران هم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث توجه به منابع انسانی در حوزه آموزش عالی که مطرح می‌شود شامل دو رکن بارز و برجسته اعضای هیات علمی و نیز بحث کارکنان است.

نظرپور افزود: اگر بخواهیم خدمات ارزنده داشته باشیم انتظار داریم اعضای هیات علمی قدم های موثری بردارند و متعاقباً هم این اعضا انتظار دارند که دولت و مجلس هم قدم های موثری در احقاق حقوق آن ها بردارند لذا در حوزه منابع انسانی گام های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به وضعیت بودجه وزارت علوم گفت: بودجه آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که ۷ هزار میلیارد تومان از آن بودجه درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌هاست.

نظرپور ادامه داد: بخش زیادی از مجموعه اقدامات در رفسنجان در حوزه دانشگاه ها از جمله احداث خوابگاه ها، خرید تجهیزات، تکمیل بناهای داخل دانشگاه و ... توسط خیرین انجام شده و ما هم باید کمک کنیم تا فعالیت خیرین به نتیجه مثبت برسد.

وی گفت: تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاه ها اهمیت دارد؛ کمتر از ۵ درصد درآمد عمومی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، درآمد اختصاصی است که این عدد کم است در این حوزه هم باید بیشتر کار شود لذا دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اگر ارتباط خوبی با جامعه و صنعت ایجاد کند می تواند درآمد اختصاصی خود را افزایش دهد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان هم در این آیین بیان کرد: مردم رفسنجان از دیرباز کار خیر را در اولویت داشتند و در حال آبادانی این منطقه هستند؛ این آثار اعم از ایجاد مدارس، مساجد، قلعه ها، دانشگاه ها، ایجاد باغات کشاورزی، آثار تاریخی و ابنیه های گردشگری نشان دهنده حس مسئولیت اجتماعی است که از نگاه خیرخواهانه ایجاد کرده اند.

به گزارش ایرنا پنج پروژه عمرانی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با اعتباری بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال افتتاح شد. دانشکده مدیریت اقتصاد به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنای ۶ هزار مترمربع یکی از این طرح هاست. عملیات احداث دانشکده مدیریت اقتصاد در ساختمانی ۲ طبقه از سال ۱۳۹۵ آغاز و تا اواخر سال ۱۳۹۹ تکمیل شد.

فاز نخست مجموعه گلخانه‌های آموزشی تحقیقاتی دانشکده کشاورزی نیز به مساحت ۹۰۰ متر مربع افتتاح شد.

مرکز نظارت تصویری سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز طرح سوم اجرا شده در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان است که مورد بهره برداری قرار گرفت.

آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه نیز با زیربنای ۳۷۵ متر مربع امروز افتتاح شد.

سالن آمفی‌تئاتر موزه دانشگاه که از سال ۱۳۹۸ بهسازی آن آغاز شده بود از اوایل امسال به طور کامل بهسازی و به اتاق کنترل مجهز شد.

احداث ساختمان شماره ۲ فرهنگی (مدرسه شهید بهشتی) دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با زیربنای یک‌هزار متر مربع دیگر طرحی بود که امروز بهره برداری شد.

شهرستان رفسنجان ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار