مردم گنبدکاووس امسال 400 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند


مردم گنبدکاووس امسال 400 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند

معاون مدیرکل و مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس گفت که مردم این شهرستان در سه ماه نخست امسال 400 میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردند که 240 میلیارد ریال بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد نعیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مهمترین دلایل افزایش مالیات پرداختی مردم گنبدکاووس درسال جاری را وصول معوقات مالیاتی، مالیات از محل واگذاری سهام شرکت‌ها، مالیات بر ارث و اشخاص حقوقی اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به فرصت اندک باقی مانده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹، از صاحبان مشاغل در گنبدکاووس خواست ارائه اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گفته نعیمی، صاحبان مشاغل تا پانزدهم ماه جاری فرصت دارند، اظهارنامه‌ مالیاتی خود را با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی تکمیل و ارائه کنند.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس با اشاره به توافق فی مابین سازمان امور مالیاتی و مجمع امور صنفی کشور در سال‌جاری، اظهار داشت که تمام صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها حداکثر ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است از شروط این توافق‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

نعیمی ادامه داد: طبق این توافق‌نامه مالیات افرادی که درسال ۹۸ تا ۳۰ میلیون ریال بوده درسال ۹۹ افزایش نمی‌یابد، افرادی که مالیات‌شان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون ریال بوده تا چهار درصد افزایش، افرادی که مالیات آنان بین ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال بوده تا هشت درصد و افرادی که مالیات آنها بالای ۱۲۰ میلیون ریال بوده تا ۱۲ درصد در سال ۹۹ افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: کسبه‌ای که سال ۹۹ نخستین سال فعالیت آنها بوده یا تغییر مکان دادند و یا اینکه تعداد افراد و درصد سود در شراکت‌نامه آنها تغییر یافته، نمی‌توانند از شروط این توافق استفاده کنند.

نعیمی از افرادی که اظهارنامه مالیاتی عادی را تکمیل می‌کنند، خواست در بحث اعلام هزینه‌های خرید و فروش صادق باشند زیرا در صورت مشاهده تناقض علاوه بر اینکه از معافیت مالیاتی برخوردار نمی‌شوند، جریمه نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: صاحبان املاک و اشخاص حقوقی نیز طبق قانون تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از درگاه الکترونیک سازمان امور مالیاتی تکمیل کنند.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس ادامه داد: پارسال صاحبان مشاغل این شهرستان ۱۲ هزار و ۴۰۰ مورد اظهارنامه مالیاتی را به صورت الکترونیکی تکمیل و برای سازمان امور مالیاتی ارسال کردند.

گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی