پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 تیر 1400


پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 تیر 1400

رئیس اتحادیه طلا از ایجاد رکود در بازار طلا و سکه خبر داد و دلیل اصلی آن را ایجاد نوسانات شدید در بازار دانست. نوشته پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 تیر 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی در بازار دیروز با کمی کاهش به ۱۷۷۱ دلار رسید و حتی نرخ ۱۷۶۹ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار دیروز به قیمت یک میلیون و ۷۵ هزار تومان افزایش یافت.

در بازار دیروز به دلیل نوسانات شدید در نرخ ارز با وجود روند کاهشی انس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با افزایش همراه بودند. به توجه به نوسانات شدید در قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، عرضه و تقاضا در بازار امروز به درستی شکل نگرفت.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش نوسانات در بازار دیروز اشاره کرد و توضیح داد: بازار سه‌شنبه با وجود کاهش دو الی سه درصدی در انس جهانی طلا، تغییرات در بازار ارز زیاد بود و همین عاملی بود تا نوسانات در بازار ارز و طلا امروز افزایش پیدا کند. در کنار افزایش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز با روند افزایشی همراه بودند.

درباره شرایط موجود در بازار طلا با توجه به نوسانات قیمتی رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد به دلیل ایجاد نوسانات در بازار طلا و ارز، رونق معاملات در چند روز گذشته کاهش داشته و در کنار بازار، مردم نیز به دنبال بازکشت ثبات چند هفته گذشته به بازار هستند.

دنیای اقتصاد نوشت:

کف قیمتی هفته

قیمت طلا در معاملات دیروز بازار جهانی به‌دنبال تقویت ارزش دلار و نگرانی‌ از انقباضی‌شدن سیاست پولی فدرال‌رزرو در آینده نزدیک تا ۱۷۵۰ دلار برای هر اونس کاهش یافت ولی در ادامه روز همراه با نوساناتی قیمت آن تا ۱۷۶۳ دلار (در ساعت ۲۰ به وقت تهران) بالا رفت. به گفته کارشناسان کاهش بهای اونس با قرارگرفتن در فشارهای اقتصادی آمریکا که ناشی از رشد شاخص‌ دلار و آمارهای اقتصادی بود، اتفاق افتاده است.

همچنین سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره تعدیل تدابیر محرک مالی در حال حاضر به طلا قوی‌ترین ضربه را وارد کرده و ممکن است این روند چند روز معاملاتی ادامه‌ داشته باشد. در فضای افزایش نرخ تورم، طلا همواره محل امنی برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره می‌تواند هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا را بالا ببرد.

معاملات داغ سکه در تابستان

دادوستدهای بازار طلا و سکه طی دوهفته گذشته تحت‌تاثیر فضای انتخابات قرار داشت و توقفی در معاملات دیده می‌شد که پس از انتخابات معاملات رونق گرفت و تقاضا نسبت به روزهای گذشته افزایش محسوسی یافت. افزایش تقاضای بازار طبق روال سال‌های قبل در تابستان به‌منظور برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی قبل از محرم و صفر به همراه افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر باعث رشد چشمگیر قیمت سکه شده است.

بر این اساس هر سکه بهار آزادی دیروز از مرز جدید خود عبور کرد و در بالای سطح قیمتی ۱۰میلیون و ۷۷۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. با توجه به ایجاد فضای هیجانی در بازار ارز، سکه نیز تحت‌تاثیر این هیجانات شاهد رشد پیاپی بوده است که به باور فعالان بازار طلا با بر سر کار آمدن دولت جدید از فشار هیجانات کاسته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت