پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 تیر 1400


پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 تیر 1400

روز سه‌شنبه زمانی برای ورود دلار به کانال بالاتر بود. در چهارمین روز هفته، اسکناس آمریکایی 250 تومان رشد را به ثبت رساند و با خروج از کانال 24 هزار تومانی به بهای 25 هزار و 50 تومان رسید. نوشته پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 تیر 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز سه‌شنبه زمانی برای ورود دلار به کانال بالاتر بود. در چهارمین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۵۰ تومان رشد را به ثبت رساند و با خروج از کانال ۲۴ هزار تومانی به بهای ۲۵ هزار و ۵۰ تومان رسید. قیمت دلار آخرین‌بار در ماه فروردین در کانال ۲۵هزار تومانی نوسان کرده بود. به گفته فعالان، اینکه دلار در روزهای اخیر عمدتا در مسیر صعودی حرکت کرده و سقف‌های جدیدی را به ثبت رسانده است، نشان از آن دارد که حجم تقاضا در بازار بالاتر رفته است. بیشتر حاضران در بازار نیز عنوان می‌کنند که این روزها مراجعان بیشتری‌ درخواست خرید ارز از آنها را دارند.

دنیای اقتصاد نوشت:

نقش عوامل سیاسی در رشد دلار

به باور برخی از فعالان، رفتار و گفتارهای روزهای اخیر آمریکایی‌ها موجب شده است که برخی از معامله‌گران تصور کنند، احیای برجام دشوارتر شده باشد. حمله آمریکا به برخی شبه‌نظامیان عراقی و اظهارات بایدن درباره حمایت از اسرائیل و برخورد با ایران، از جمله عواملی بودند که دیروز توسط معامله‌گران برجسته شدند. آنها سعی داشتند با جوسازی پیرامون اخبار رسیده، خریداران بیشتری را برای ورود به بازار ترغیب کنند. اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی نیز اخیرا درباره مذاکرات هسته‌ای چندان امیدبخش نبوده است و این عامل نیز به‌صورت هیجانی بر روی افزایش تقاضای دلار اثر دارد.

عامل حواله‌ای رشد قیمت دلار

به گفته برخی فعالان، تقاضای تجار و واردکنندگان برای خرید ارز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. از نگاه برخی از آنها، شماری از واردکنندگان، تصمیم داشتند که تا زمان انتخابات اقدام به خرید نکنند، ولی پس از انتخابات، به‌تدریج وارد بازار شده و قیمت‌های حواله‌ای را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند.

یکی از نشانه‌های افزایش فعالیت تجار، بالا رفتن ارزش حواله درهم بوده است. روز گذشته نرخ حواله درهم تا آستانه محدوده ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی رشد کرد و انتظارات صعودی در بازار داخلی را بسیار تحت‌تاثیر قرار داد. برخی از فعالان باور دارند در صورتی‌که درهم به بالای خط ۷‌هزار تومانی برگردد، خریداران جدیدی نیز به بازار اضافه خواهند شد. در این میان عده‌ای از فعالان نیز باور دارند که درهم در آستانه مرز مقاومتی ۷ هزار تومانی با رشد فروش‌ها مواجه می‌شود و ضربه‌گیر ادامه رشد دلار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟