فرماندار: 2 هزار و 841 شغل امسال در شهرستان ری ایجاد شد


فرماندار: 2 هزار و 841 شغل امسال در شهرستان ری ایجاد شد

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته در کارگروه اشتغال استان تهران، این شهرستان با ایجاد اشتغال برای 2 هزارو 841 نفر در سه ماه نخست امسال و تحقق 42 درصدی تعهد اشتغال، رتبه نخست را در استان کسب کرد.

حسین توکلی کِجانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در شهرستان ری حرکت در مسیر اجرای شعار سال ۱۴۰۰ که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است در اولویت قرار دارد و همه دستگاه های شهرستان این امر مهم را در دستور کار قرار داده اند.

معاون استاندار تهران افزود: در سال گذشته با همت و پیگیری مجموعه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان ری، تعهد معین شده برای شهرستان در حوزه اشتغال به میزان ۲۲۸ درصد محقق شد و امسال نیز تعهد شهرستان ری ایجاد ۶ هزار و ۶۸۸ فرصت شغلی است که از ابتدای سال تلاش برای ایجاد اشتغال آغاز شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: با توجه به سیا ست گذاریها و وجود ظرفیت های صنعتی و تولیدی شهرستان ری، بهره گیری از این ظرفیت ها و همچنین ضرورت ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.
معاون استاندار تهران افزود: در سال گذشته جلسات مستمر کارگروه اشتغال شهرستان با ۲۴ دستور کار برگزار که ۷۳ مصوبه تایید و ۸۵ درصد مصوبات معادل ۶۲ مصوبه اجرایی شد.
توکلی کِجانی اضافه کرد: تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی می تواند در پویایی تولید و اقتصاد کشور موثر باشد و این موضوع در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان ری قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان ری از اولویت های مهمی است که در اشتغالزایی اثرگذار بوده و در این خصوص ظرفیت های لازم در شهرستان وجود دارد.
معاون استاندار تهران یادآور شد: مشاغل خرد و خانگی از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال است و ضرورت دارد کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای پیگیری های لازم را در سطح شهرستان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری