وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا


در یک تابستان گرم و خستگی کار در طول هفته هیچ چیز به اندازه رفتن به یک سفر ساحلی نمی چسبد . در این مطلب ما وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا را برایتان یادآوری می کنیم تا هنگام سفر با تیک زدن آنهارا فراموش نکنید و سفری بدون دغدغه داشته باشید. […]

در یک تابستان گرم و خستگی کار در طول هفته هیچ چیز به اندازه رفتن به یک سفر ساحلی نمی چسبد . در این مطلب ما وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا را برایتان یادآوری می کنیم تا هنگام سفر با تیک زدن آنهارا فراموش نکنید و سفری بدون دغدغه داشته باشید. در ساحل دریا نور آفتاب و صدای موج‌های دریا در کنار وزش نسیم قرار می‌گیرد و حال و هوای شما را کاملا عوض خواهد کرد.پس حواستان را جمع کنید چیزی از قلم نیندازید .

اولویتتان را شناسایی کنید

از بین وسایل ضروری برای سفر به یک شهر ساحلی، مهم‌ترین گزینه به همراه داشتن لوسیون ضد آفتاب برای بدن است. تقریبا همه درباره مضرات آفتاب گرفتن آگاه هستند و دوست دارند از خودشان در برابر آفتاب مراقبت کنند. نکته‌ای که بعضی‌ها از آن غفلت می‌کنند استفاده از لوسیون ضد آفتاب برای محافظت از پوست بدن است؛ وگرنه استفاده از کرم ضد آفتاب برای صورت تقریبا جا افتاده است. برای اینکه از خودتان در برابر مضرات اشعه خورشید مراقبت کنید یک لوسیون با اس پی اف مناسب تهیه کنید و آن را کنار کرم ضد آفتاب صورت در چمدانتان قرار دهید.

وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا

مراقبت از چشم‌ها

هر چقدر از کلاه آفتابی استفاده کنید و در سایه قرار بگیرید، باز هم نور خورشید در اطرافتان حاضر است. همان طور که اشعه خورشید می‌تواند برای پوست شما ضرر داشته باشد، برای چشمتان هم مفید نخواهد بود. این اشعه نه فقط باعث آسیب به پوست نازک دور چشم می‌شود؛ بلکه به خود چشم هم آسیب می‌رساند. به همین دلیل هم برای مراقبت از چشم‌هایتان به همراه داشتن عینک آفتابی ضروری است؛ اما علاوه بر عینک آفتابی، به همراه داشتن عینک طبی هم برای عینکی‌ها لازم است. بنابراین چنانچه عینکی هستید، بهتر است علاوه بر عینک آفتابی، از بین انواع عینک طبی و آفتابی ریبن اصل یک عینک طبی یا طبی-آفتابی یدک هم به همراه داشته باشید.

حوله را جا نگذارید

یکی از مهم‌ترین وسایلی که به هیچ وجه نباید به همراه داشتن آن را در یک سفر ساحلی فراموش کنید، حوله استخری است. به همراه داشتن یک حوله مناسب و بزرگ می‌تواند درست مثل حوله تنی عمل کند. دو نکته‌ای که قبل از خرید حوله استخری باید به آن توجه کنید، آبگیر بودن و همچنین رنگ ست شنا و کیف ساحلی‌تان است. آبگیر بودن حوله به معنی قرت جذب آب است که باعث می‌شود خرید درستی کرده باشید. اگر هم بتوانید بین رنگ حوله و سایر اجزای ست ساحلی‌تان هماهنگی ایجاد کنید، چند امتیاز مثبت به استایلتان داده‌اید.

وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا

جزئیات ست شنا

نظم و ترتیب به خصوص موقع سفر باعث می‌شود جزئیات را از قلم نیندازید. سعی کنید به هر چیزی به عنوان پکیج نگاه کنید. برای مثال به جای فکر کردن به مایو، به ست شنا و پکیج آن فکر کنید. یک کیف کوچک تهیه کنید و تمام اجزای ست شنا را داخل آن بگذارید. می‌توانید یک یا دو دست مایو داخل این کیف بگذارید، گوش‌گیر و عینکتان را داخلش قرار دهید و در نهایت کلاه شنا را به آن اضافه کنید. ممکن است فکر کنید کنار دریا به همراه داشتن یک دست مایو کافی است؛ اما به زمانی فکر کنید که قرار است سری به یک استخر هم بزنید؛ آنجاست که این وسایل به کارتان می‌آیند.

لوسیون بعد از حمام!

به دریا رفتن و حمام آفتاب گرفتن جزو تفریح‌های مرسوم در شهرهای ساحلی است. بعد از حمام آفتاب، نوبت به حمام آب و تمیز کردن بدن از تعریق می‌رسد. از آنجایی که پوست بدن در اثر شوری آب دریا و همچنین نور خورشید خشک می‌شود، لازم است بعد از حمام کردن حتما از یک لوسیون مرطوب کننده قوی برای بدنتان استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را جبران کنید؛ در غیر این صورت ممکن است علائم خشکی پوست را تجربه کنید و سفر به کامتان تلخ شود.

مراقبت از پاها

چه داخل ویلا، چه در هتل و چه کنار دریا، به صندل چرم و دمپایی رو فرشی مردانه نیاز پیدا خواهید کرد. درست است که هتل‎ها دمپایی روفرشی یک بار مصرف دارند؛ اما اغلب آنقدر نازک هستند که عملا کارکرد خاصی ندارند. به همین دلیل ، بهتر است در چمدانتان یک جفت صندل ساحلی زیبا بگذارید؛ به خصوص اگر دوست ندارید صندل دم دستی خودتان در ساحل شنی خراب شود.

وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا

لباس مناسب سفر

در هر صورت، لباس مناسب سفر ساحلی تفریحی عبارت است از:

مایو و رومایویی: قطعا اولین و مهم‌ترین چیزی که برای این نوع سفر بر می‌دارید، مایو است. توصیه می‌کنیم ۲ عدد لباس شنا را به همراه داشته باشید. زیرا با این کار، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید و در صورت خیس شدن آن را تعویض کنید. باید دقت کنید که علاوه بر مایو همراه خود رومایویی هم داشته باشید، فارغ از آن‌که در بسیاری از ریزورت‌ها (یکی از انواع مکان‌های اقامتی) امکان تردد با مایو مورد تایید نیست، بلکه در صورت نداشتن آن هنگامی که از آب خارج شوید، ممکن است دچار سوختگی شوید و کنترل این امر در اختیار شما نیست.
شلوارک: در این سفرها، به همراه داشتن شلوارک، بهترین گزینه است. چرا که شلوار یا لباس بلند، احساس راحتی به شما نخواهد داد و در بسیاری موارد مانند قدم زدن در کنار سواحل شنی ممکن است شما را اذیت کند.
لباس‌های معمولی با رنگ روشن: درست است که اکثر اوقات روز را با مایو خواهید بود. ولی بعضی مواقع، لازم خواهید داشت تا لباس دیگری بپوشید و در شهر قدم بزنید یا به خرید بروید. در این سفرها پیشنهاد می‌کنیم، حتما از لباس‌های معمولی با رنگ روشن استفاده کنید.
ژاکت یا لباس تقریبا گرم: شاید تعجب کنید. ولی بعضا و به خصوص شب‌ها، باد خنکی در کنار ساحل می‌وزد. نباید به خاطر نداشتن لباس مناسب و احساس سرما، از این لذت محروم بمانید. پس حتما یک عدد کت یا لباس تقریبا گرم، که جای زیادی را در چمدان شما اشغال نکند را، به همراه داشته باشید.
لباس زیر: سعی کنید همیشه سبک سفر کنید. به همین دلیل نیازی نیست تعداد خیلی زیادی لباس زیر بردارید. همین که به تعداد روزهایی که در سفر هستید، لباس زیر داشته باشید کافی است.
دمپایی یا صندل: قطعا در لیست وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی، داشتن دمپایی یا صندل اجباری است. چرا که شما نمی‌تواید همواره با کفش‌های خیس بچرخید. علاوه بر این‌که کفش‌های شما خراب می‌شود، بلکه احساس راحتی نیز نخواهید داشت.

وضعیت آب و هوای شهر ساحلی مقصد را چک کنید. اگر بارندگی در پیش است به همراه داشتن چتر و بارانی را فراموش نکنید.
فکر برنامه‌های ناگهانی را گوشه ذهنتان داشته باشید. ممکن است برای ریلکس کردن به سفر رفته باشید؛ اما به طور اتفاقی دوستی را ببینید و شما را به شام دعوت کند. بهتر است یک دست لباس مناسب برای موقعیت‌های نیمه رسمی به همراه داشته باشید.
میزان رطوبت منطقه مقصد را چک کنید. هر چقدر رطوبت بیشتر باشد، هوا شرجی‌تر است و در هوای شرجی پوشیدن لباس‌هایی با الیاف طبیعی بسیار بهتر از گزینه‌هایی است که در ساخت پارچه‌شان از الیاف مصنوعی مثل نایلون استفاده شده است.

یک کیف مناسب برای کنار دریا

یکی دیگر از وسایل ضروری که باید برای سفر به شهر ساحلی داخل چمدانتان بگذارید یک کیف دستی ضد آب است. این کیف باید به اندازه گوشی تلفن همراه، کلید ویلا و کارت بانکی‌تان جا داشته باشد. می‌پرسید به چه کارتان می‌آید؟ وقتی را تصور کنید که با دوستانتان قایق گرفته‌اید و وسط آب رفته‌اید. اگر کیفتان پارچه‌ای باشد باید با گوشی و کارتتان خداحافظی کنید، چون قطعا خیس خواهند شد. اما یک کیف ضد آب از وسایل با ارزش شما مراقبت خواهد کرد.

ست لباس ورزشی

هوای خوب مناطق ساحلی انرژی فعالیت را برای بسیاری از افراد بیشتر می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم یک ست راحت ورزشی شامل حداقل شلوار و کفش را به همراه داشته باشید و هر روز صبح را با پیاده‌روی یا حتی قدم زدن در هوای تازه شروع کنید.

محافظت از گجت هایتان

بهتر است که لوازم دیجیتالی خود را در ماشین بگذارید و با خود به کنار ساحل نبرید و یا اینکه از فروشگاه های لوازم جانبی قاب هایی ضد آب برای این لوازم خود تهیه کنید تا بلایی بر سر ان ها نیاید . باید بدانید کوچکترین آب یا شنی که وارد این دستگاه‌ها شوند، آنها را خراب می‌کنند.

استفاده دوباره از وسایل

از بطری‌های آب معدنی یا نوشابه و دلستر می‌توانید دوباره استفاده کنید. اما برای اینکه راحت‌تر باشید و نوشیدنی برای مدت بیشتری خنک بماند، از فلاسک‌های آب استفاده کنید.

از روغن بچه برای دور کردن حشرات استفاده کنید

معمولا در ساحل حشرات موذی زیادی وجود دارند، اگر می خواهید از شر آنها خلاص شوید، کمی روغن بچه به بدن تان بمالید. روغن بچه نه تنها دور کننده حشرات بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای بدن نیز است.

وسایل ضروری و مهم برای رفتن به ساحل دریا

پودر بچه به همراه داشته باشید

حتما پس از خوشگذرانی در ساحل و دریا، حسابی تن تان شنی شده است و به سادگی نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. در این شرایط باید از پودر بچه استفاده کنید. آن را به اندام خود بمالید تا تمام شن ها را از شما دور کند.

ماست طبیعی بهترین گزینه برای درمان آفتاب سوختگی است

اگر دسترسی به کرم بعد از آفتاب سوختگی یا آلوورا ندارید، ماست طبیعی بهترین گزینه است زیرا سوختگی را تسکین می دهد و دسترسی به آن نیز آسان است.

با روغن نارگیل از مجعد شدن مو جلوگیری کنید

اگر می خواهید موهایتان هیدراته بماند و بر اثر رطوبت دریا مجعد نشود، از روغن نارگیل استفاده کنید. مقداری روغن نارگیل را با آب مخلوط کنید سپس آن را با اسپری به موهای تان بپاشید، در این صورت موهایی سالم خواهید داشت. حتی می توانید با اضافه کردن مقداری آب لیمو در آن در آن واحد بر روشن شدن موهایتان نیز موثر باشید.

از آب لیمو برای روشن شدن موها استفاده کنید

حتما می دانید که آفتاب موهای شما را روشن تر می کند اما اگر می خواهید به آفتاب در این کار کمک بیشتری کنید، مقداری آب لیمو به موهایتان بزنید. در این صورت لازم نیست هزینه زیادی برای هایلایت موهایتان بپزدارید.

چای سرد بنوشید

نوشیدن چای سرد، نه تنها بدن شما را هیدراته می کند بلکه یک فایده اساسی دیگر نیز دارد: برای تسکین آفتاب سوختگی بسیار موثر است. گوشه حوله خود را در ظرف چای سرد فرو ببرید و آن را روی قسمت هایی که دچار آفتاب سوختگی شده است، بمالید.

دمپایی خود را دمر بگذارید

زمانی که به ساحل می رسید و می خواهید تنی به آب بزنید یا در ساحل شن بازی کنید، یادتان باشد که دمپایی خود را دمر بگذارید تا هنگام بازگشت، زمانی که می خواهید آنها را دوباره بپوشید، از داغی نسوزید.

در انتخاب اسنک، هوشمندانه عمل کنید

برای این که بدن تان زیر آفتاب دچار کم آبی نشود و هیدراته باقی بماند، اسنک هایی مانند میوه و سبزیجات را با خود به همراه داشته باشید. اینها نه تنها نسبت به مواد غذایی دیگر آب بیشتری در خود دارند بلکه از خوردن آنها احساس گناه نمی کنید زیرا سالم هستند و کالری زیادی ندارند.

اشیا با ارزش خود را پنهان کنید

اگر اشیا با ارزش تان را با خود به ساحل آورده اید، آنها را دم دست نگذارید. برای پنهان کردن آنها می توانید از بطری های خالی روغن یا کرم استفاده کنید.

در سفرهای ساحلی یک کتاب همراه خود داشته باشید

از آنجا که کتاب، سبک و قابل حمل است، ضرری ندارد اگر آن را با خود به ساحل ببرید، شاید حوصله تان سر رفت و دلتان خواست آن را ورقی بزنید. کتاب خواندن در فضایی باز به خصوص کنار دریا می چسبد.

زیرانداز

یکی از تفریح های دوست داشتنی در کنار ساحل این است که در کنار ساحل بنشینید و از صدا و دیدن موج های دریا لذت ببرید. بنابراین حتماً یک زیرانداز ترجیحاً زیرانداز ضد آب به همراه داشته باشید.

بعلاوه اگر قصد آفتاب گرفتن در ساحل را دارید، هم حتما زیرانداز نیازتان می‌شود.

خوراکی

یکی از ضروری ترین وسایل برای رفتن به ساحل همراه داشتن خوراکی است. بعد از آبتنی و شنا کردن بدن حسابی کالری از دست می دهد و غذاهای شیرین و مایعات مانند چای، آبمیوه و میوه خیلی لازم می شود. بخصوص اگر همراه خود کودک دارید. همچنین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید مایعات فراوان بخورید.

بنابراین یک سبد میوه، آب و شیرینی همراه داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط