رقابت 43 هزار داوطلب کنکور سراسری در 18 حوزه استان کرمانشاه


رقابت 43 هزار داوطلب کنکور سراسری در 18 حوزه استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- رقابت 43 هزار و 968 داوطلب کنکور سراسری در پنج رشته هنر، ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجه از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در 18 حوزه اصلی 14 شهرستان استان کرمانشاه آغاز شد.

مسوول حفاظت آزمون کنکور سراسری در استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رقابت های کنکور سراسری از امروز چهارشنبه ۹ تیرماه با رقابت بین داوطلبان رشته هنر آغاز شده است، گفت: امسال ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور داریم که هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دکتر «سجاد دادفر» با بیان اینکه رشته علوم تجربی با ۲۳ هزار و ۴۴۴ داوطلب بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، افزود: آزمون امسال از روز چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه ۱۱ تیر ماه در ۱۸ حوزه اصلی در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: شهر کرمانشاه دارای پنج حوزه اصلی در دانشگاه رازی، آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی و اداره کل آموزش و پرورش است.

دادفر بیشترین تراکم کنکور را متعلق به رشته تجربی در روز جمعه اعلام کرد و گفت: برای آزمون تجربی ۱۷۴ حوزه اصلی و فرعی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: امسال ۵۳.۳۲ درصد دواطلبان متعلق به گروه تجربی هستند که نسبت به سال گذشته با ۵۶.۹۴ درصد روند کاهشی این گروه را نشان می دهد.

دادفر با بیان اینکه علوم انسانی با ۲۵.۵۵ درصد رتبه دوم داوطلبان کنکور را در استان دارد، گفت: گروه زبان های خارجی نیز با ۱۰.۵ درصد رتبه سوم و گروه ریاضی با ۵.۹ درصد و همچنین هنر با ۴.۷۳ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

وی آمار سال گذشته گروه ریاضی را ۶.۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه هر سال شاهد کاهش دواطلبان گروه ریاضی هستیم و این موضوع یک زنگ خطر جدی است.

برگزاری کنکور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی

مسوول حفاظت آزمون استان کرمانشاه در ادامه از رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی در حوزه های امتحانی در استان خبر داد و گفت: جای هیچگونه نگرانی از نظر بهداشتی وجود ندارد و داوطلبان م یتوانند با خیال راحت در آزمون شرکت کنند.

دادفر افزود: برای برگزاری سالم کنکور امسال از نظر سلامت داوطلبان به خاطر کرونا و نیز سلامت آزمون و جلوگیری از تخلفات به دقت برنامه ریزی شده است.

نتایج اولیه کنکور امسال دهه اول مرداد ماه مشخص می شود و انتخاب رشته نیز در نیمه اول مرداد ماه خواهد بود، همچنین نتایج نهایی هفته آخر شهریور ماه مشخص خواهد شد.

کارت ورود به جلسه هم از امروز ۶ تیر ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی