بازیافت 250 تن زباله در کارخانه بازیافت شهرکرد


بازیافت 250 تن زباله در کارخانه بازیافت شهرکرد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به وجود کارخانه بازیافت زباله در شهرکرد، گفت: ظرفیت کارخانه بازیافت شهرکرد 250 تن در شبانه‌روز است که علاوه بر زباله‌های شهرکرد که حدود 130 تن بوده، زباله‌های شهرکیان، طاقانک و بهرام‌آباد به این کارخانه ارسال می‌شود.

داود مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار در شهر به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: تولید انواع پسماند در زندگی انسان‌‎ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده و بی‌شک عدم توجه کافی به این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد، مدیریت پسماند به عواملی هم‌چون تولید، جمع‌آوری، حمل و نقل، دفن و بازیافت آن بستگی دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: زباله‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها زباله‌های عفونی است، این زباله‌ها به‌صورت جداگانه جمع‌آوری و عمل بی‌خطرسازی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد و در مکان مشخصی برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی دفن می‌شوند.

وی با اشاره به وجود کارخانه بازیافت زباله در شهرکرد، افزود: ظرفیت کارخانه بازیافت شهرکرد ۲۵۰ تن در شبانه‌روز است که علاوه بر زباله‌های شهرکرد که حدود ۱۳۰ تن بوده، زباله‌های شهرکیان، طاقانک و بهرام‌آباد به این کارخانه ارسال می‌شود، از طرفی زباله‌هایی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود به کارخانه بازیافت منتقل و بعد از جداسازی، در سایت دفن زباله که حدود ۳۰ درصد زباله‌ها را تشکیل می‌دهد با نظارت کامل، دفن می‌شوند.

مومنی گفت: در صورتی که در محلی، دفن زباله‌ها به‌صورت غیراصولی و نامناسب انجام شود، سریعا این موضوع پیگیری خواهد شد تا مشکلی در محیط‌زیست ایجاد نشود، البته به‌صورت مداوم گشت‌زنی‌هایی در این راستا انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا