آخرین فرصت جذب اعتبارات طرح‌های اقتصادمقاومتی پایان تیرماه است


آخرین فرصت جذب اعتبارات طرح‌های اقتصادمقاومتی پایان تیرماه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 34 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده است، گفت: 18 پروژه مربوط به سال 1400 است، تاکنون 1552 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته به این طرح‌ها جذب شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان تیرماه فرصت دارند این اعتبارات را جذب کنند.

علی شهریارپور ۹ تیرماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در محور شهرکرد- بروجن به لردگان مشکل تملک اراضی قطعه سفیددشت به فردانبه حل شده است، اظهار کرد: آسفالت رویه اول این قطعه انجام شده و رویه دوم آسفالت نیز در حال انجام است، در آینده‌ای نزدیک این محور با حضور مسئولان کشوری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه‌های جهش تولید در استان، توضیح داد: ۴۶ پروژه جهش تولید برای اجرا در سال ۱۴۰۰ در استان تعریف شده که اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۲۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشوری در بحث تخصیص اعتبار به طرح‌های مصوب جهش تولید در کشور را به خود اختصاص داده، تاکنون ۱۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح‌ها تخصیص پیدا کرده که این اعتبارات چیزی معادل ۶.۴ درصد کل اعتبارات اختصاص یافته به این طرح‌ها دربین استان‌ها است.

شهریارپور با بیان اینکه ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است، گفت: ۱۸ پروژه مربوط به سال ۱۴۰۰ است، کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها در سال‌جاری ۴۶۷۵ میلیارد تومان است و تاکنون ۱۵۵۲ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان تیرماه فرصت دارند این اعتبارات را جذب کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله کنارگذر شمالی شهرکرد، محور سفیددشت به فرادنبه، تعدادی طرح انتقال آب در حوزه کشاورزی و ... در آینده‌ای نزدیک دعوت شده است.

وی در پایان در خصوص پروژه آبرسانی محور بن به بروجن، توضیح داد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۹۴ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای این پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، برای اتمام این پروژه نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق