کارت گرافیک رده بالای Xe-HPG اینتل در راه است 


کارت گرافیک رده بالای Xe-HPG اینتل در راه است 

اینتل رسما دعوت به ثبت‌ نام از دارندگان کارت‌ اودیسه را آغاز کرده و از عرضه ریزمعماری کارت گرافیک مجزای Xe-HPG در آینده نزدیک خبر داده است.

اینتل دو روز پیش تأیید کرد که در حال نمونه‌گیری پردازنده‌های گرافیکی کلاس DG2 خود است. این شرکت تاکنون در مورد جزییات معماری کارت گرافیک مجزای کلاس دسکتاپ گیمینگ Xe HPG، نسبتا ساکت بوده؛ درحالی‌که برای سری Xe-HPC و HP در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت تبلیغ کرده است.

به گزارش videocardz، انتظار می‌رود اینتل کارت گرافیک مجزای مخصوص گیمینگ خود را اواخر ۲۰۲۱ عرضه کند؛ البته این شرکت تا به حال تاریخ دقیقی برای این عرضه اعلام نکرده است.

به هر حال از توضیحات اخیر اینتل این‌طور برداشت می‌شود که عرضه این کارت گرافیک در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

اینتل در وبسایت خود دارندگان کارت دعوت اودیسه را خطاب قرار داده که از طرف این شرکت به‌عنوان هدیه در اختیار تعداد معدودی از گیمرها قرار گرفته است. اینتل به این دسته از گیمرها گفته است حالا زمان استفاده از این کارت و پر کردن فرم ثبت‌نام برای دریافت هدیه فرا رسیده است که «اولین قدم» از برنامه‌های آینده این شرکت محسوب می‌شود.

اینتل همچنین اعلام کرده است ریزمعماری Xe HPG به‌زودی عرضه خواهد شد و از این عرضه به عنوان «لحظه‌ای تاریخی» در مسیر توسعه کارت‌ گرافیک نام برد.

کارت‌های گرافیک DG2 اینتل قرار است برای دسکتاپ و موبایل عرضه شوند. آخرین شایعات مبنی بر این است که اینتل با عرضه لپ‌تاپ‌ گیمینگ، ابتدا روی بازار موبایل تمرکز خواهد کرد. ا اخبار بسیاری درباره نسخه دسکتاپ این پردازنده‌ها افشا شده؛ اما اینتل از صحبت درباره جزئیات آن‌ها سرباز زده است.

امیدواریم دعوت اینتل به این معنی باشد که ریزمعماری Xe-HPG که بیشتر از بقیه مورد نظر گیمرها قرار دارد، به‌زودی عرضه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر