الکتروموتور بهتر است یا موتور الکتریکی؟


الکتروموتور بهتر است یا موتور الکتریکی؟

الکترو موتور خاص بنا به سفارش و برای کارهای خاص تولید می شوند و در بخش ثبت سفارش خاص شما می توانید دینام درخواستی خود را در سایت کالا صنعتی ثبت کنید تا کارشناسان فنی با شما تماس حاصل نمایند. الکتروموتور خاص می تواند الکتروموتور که برای صنایع خاص و معادن استفاده می شود باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر صنعتگری است که با الکتروموتور و انواع آن آشنایی نداشته باشد. کالا صنعتی بزرگترین سایت فروش آنلاین الکتروموتور در ایران به شمار می رود و در سال های اخیر توانسته است جایگاه خوبی در بین صنعتگران و دستگاه سازی ها پیدا کند. در سایت کالا صنعتی دیتاشیت و کاتالوگ تمامی برند های الکتروموتور به خصوص برند های برتر نظیر الکتروموتور زیمنس ، الکتروموتور WEG ، الکتروموتور موتوژن، الکتروژن ، جمکو و بسیاری برند های شاخص دیگر نمایش داده شده است.

الکتروموتور بهتر است یا موتور الکتریکی؟

موتور الکتریکی ابزاری است برای تبدیل جریان الکتریکی به حرکت مکانیکی که میتواند دورانی یا رفت و برگشتی باشد. تقریباً در تمامی کارخانجات از موتور برای راه اندازی و حرکت در خط تولید استفاده می شود. تجهیزات جانبی آن را می­توان گیربکس صنعتی، اینورتر و ترمز مغناطیسی دانست. کالا صنعتی یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین کالای صنعتی در ایران، تمامی لوازم جانبی الکتروموتور را موجود داشته یا تهیه می نماید.

اجزای الکتروموتور

الکتروموتور بهتر است یا موتور الکتریکی؟

بدنه یا قاب: پوششی است که تمام اجزای موتور را در بر میگیرد و نقش حفاظتی دارد.

شافت: قطعه ای فلزی که از داخل به خارج بدنه الکتروموتور که نیرو را از چرخش موتور الکتریکی گرفته و با استفاده از اتصال مکانیکی نیرو را انتقال می دهد.

استاتور: یک قطعه ثابت باقی می ماند و معمولاً از تعدادی آهن ربا تشکیل شده است. ممکن است یک آهن ربا دائمی یا ممکن است یک آهنربا الکتریکی باشد. آهنربا های الکترومغناطیسی دارای یک سیم پیچ دارند که معمولاً از سیم مسی ساخته شده است.

کموتاتور: این قطعه در نزدیکی استاتور است، این قطعه جهت جریان را در دستگاه تغییر می دهد. این یکی از قطعات متحرک در موتورهای الکتریکی است.

جاروبک: قطعه ای است که با کموتاتور در تماس است و برای تکمیل سوئیچ و تغییر جریان استفاده میشود.

بلبرینگ ها: یاتاقان های یک موتور الکتریکی در نزدیکی نقطه ای قرار دارند که شافت از قاب و بدنه خارج می شود. این اجازه می دهد تا شافت با حداقل اصطکاک بچرخد و حرکت ناخواسته را از بین می برد. یکی از مزایای موتور زیمنس کیفیت بالای بلبرینگ های دو سر آن است.

روتور: روتور یا همان آرمیچر قطعه حامل جریان است که در مرکز موتور الکتریکی قرار دارد. و زمانی که تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار میگیرد و سیم پیچ برای ایجاد گشتاور مکانیکی در تعامل است و چرخش شافت را ایجاد می کند.

براکت: براکت به قاب در قسمت انتهای قاب متصل شده است، شافت الکتروموتور متصل شده و وسیله ای برای ایمن سازی دستگاه و محل عبور شافت می باشد.

در ایران بهترین برند های دینام الکتریکی را میتوان موتوژن تبریز، موتور الکتروژن ، الکتروموتور جمکو و برند های مشابه با آن دانست. علاوه بر آن برند های خوب دیگری نظیر دیزل ساز هم شروع به ساخت الکتروموتور صنعتی و سبک کرده اند که بسیار با کیفیت بوده و دارای گارانتی است.

الکتروموتور بهتر است یا موتور الکتریکی؟

الکتروموتورها به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

الکتروموتور DC

الکتروموتور AC

الکترو موتور خاص بنا به سفارش و برای کارهای خاص تولید می شوند و در بخش ثبت سفارش خاص شما می توانید دینام درخواستی خود را در سایت کالا صنعتی ثبت کنید تا کارشناسان فنی با شما تماس حاصل نمایند. الکتروموتور خاص می تواند الکتروموتور که برای صنایع خاص و معادن استفاده می شود باشد. باید توجه داشت که ساختار کلی الکتروموتور یکسان بوده اما در جزئیات ممکن است متفاوت باشد و بسته به نوع مصرف، مشخصات خاصی داشته باشد.

موتور DC اولین شکل موتور های الکتریکی هستند و همانطور که از نام آنها مشخص است با جریان مستقیم تامین می شود، و به همین دلیل کاربردهای زیادی دارند. در این موتورها با استفاده از ولتاژ تغذیه متغیر یا با تغییر مقاومت جریان در سیم پیچ های میدان، سرعت یک موتور DC را می توان در محدوده وسیعی کنترل کرد. موتورهای کوچک DC در وسایل، اسباب بازی ها و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای DC بزرگتر در حال حاضر در پیشرانه های وسایل نقلیه الکتریکی، آسانسور و بالابرها و در درایوهای کارخانه های فولاد استفاده می شوند.

در بین موتورهای AC الکتروموتور تک فاز را میتوان بسیار پر کاربرد دانست و در صنایع خانگی و کوچک از آن بسیار زیاد استفاده می شود. دینام تکفاز برای نصب با گیربکس بالابر در مغازه ها بسیار کاربرد دارد. الکتروموتور صنعتی نیز در پروژه های مختلف صنعتی میتواند استفاده شود. لیست قیمت الکتروموتور در سایت کالا صنعتی را بررسی کنید چراکه همواره الکتروموتور ارزان و با کیفیت را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در سایت کالا صنعتی میتوان تمامی برند های مطرح الکتروموتور را مشاهده نمایید. موتور زیمنس، موتور ومات، WEG ، گاماک، VEM، ارسم، کاجلی، استریم، الکتروموتور ایده آل و بسیاری از برند های دیگر در سایت کالا صنعتی قابل سفارش و خرید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا