عزیزی خادم: زیر بار بدهی سنگین ویلموتس نمی‌رویم


عزیزی خادم: زیر بار بدهی سنگین ویلموتس نمی‌رویم

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید این فدراسیون توان پرداخت بدهی سنگین مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران را ندارد.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم در برنامه «فوتبال برتر» درباره صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: فشار کمتر شد و این پیروزی بزرگ را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم. آن چه که در منامه اتفاق افتاد، چیزی جز لطف خدا نبود. کادر فنی و بازیکنان و کادر مدیریت فوتبال ایران اجماعی کردند تا این موفقیت رخ دهد. فوتبال ایران در حداقل‌های خود مانده بود و در دور رفت مرحله مقدماتی نتایج مطلوبی نگرفت و ماجرای ویلموتس هم دردسرساز شد.

او ادامه داد: ما بحرین را در خاکش نبرده بودیم و عراق را هم با کی‌روش نتوانستیم شکست دهیم و در دوره گذار فدراسیون، این مبحث، مساله بسیار مهمی بود و تمام این‌ها، لطف و معجزه خدا بود. این سخت بود که تیم ملی در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی حذف شود و این کار را پچیده کرده بود و کادر فنی زحمت‌های خود را کشید.

عزیزی خادم افزود: وقتی ۲۰ ماه حقوق پرسنل را نمی‌دهی، چهره کادر مدیریت دچار مشکل می‌شود. در این راستا همه کمک کردند تا فوتبال ما پیشرفت کند. ما نباید در غرور این فضا بمانیم و بازی‌های سخت‌تری در پیش داریم و امید داریم لطف خدا شامل حال ما شود و بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم. شما در یک فوتبال بی‌اعتبار نمی‌توانید امکانات لازم را به وجود بیاورید. زمانی که من می‌خواستم در انتخابات فدراسیون ثبت‌ نام کنم، شاهد بودم ما در حداقل‌ها مانده بودیم. در جلسه هیات‌رئیسه با خزانه‌دار صحبت کردم و گفتم چقدر در حساب خزانه پول هست و او گفت در یک حساب ۲۰ میلیون تومان و در یک حساب دیگر یک میلیون تومان وجود دارد. حالا با این وضعیت باید ما به سراغ مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌رفتیم. با این وضعیت، ما شرایط را مطلوب کردیم اما این وضعیت نباید برای ما غرور انگیز باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکلات فدراسیون خاطرنشان کرد: این مشکلات، بخشی از آن مسائل مالی است و بخش دیگر آن به مسائل اعتباری مربوط می‌شود. در بحث فرصت‌های تجاری فدراسیون فوتبال، یک تیمی وجود دارد تا بتواند این مسائل را بررسی کند. این بخش از امور زمان خواهد برد. بخشی از بدهی‌های ما تا اینجای کار صاف شده است. اخیرا ما با دستیار کی‌روش توافق کردیم تا مطالبات او را بپردازیم. در ماجرای ویلموتس باید گفت من مشابه این قرارداد را تا به حال ندیده بودم. ما یک تیم حقوقی را شکل دادیم و اخیرا یک جلسه‌ای با حقوق‌دانان برگزار کردیم و قرار شد تا اواخر تیر ماه رای نهایی دادگاه CAS صادر می‌شود. آن چه وکیل اسپانیایی این پرونده گفته است، دفاعیات خوبی صورت گرفته است.

او در ادامه درباره پرونده مطالبات مارک ویلموتس گفت: تعهد ما به مردم است. ما برای ابتدایی‌ترین کارهای حقوقی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم. ما در بدترین حالت شش و نیم میلیون یورو باید بپردازیم و به نظر من کسی که متعهد به قرارداد بوده است باید پاسخگو باشد. ما اعتقاد داریم قانون، مرجع رسیدگی است. فدراسیون فوتبال در هر صورت رای فیفا و دادگاه CAS‌ را شاید بپذیرد اما زیر بار این تعهد مطالبات شش و نیم میلیون یورو نخواهد رفت. ما حتی اگر توان مالی این پول را داشتیم، این پول را نمی‌دادیم. رفتار فدراسیون متعهدانه است. الان شما ببینید فوتبال بانوان ما بعد از ۴ سال دوباره شکل و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

عزیزی خادم درباره ماجرای ساختمان فدراسیون فوتبال و شستا گفت: در ماجرای شستا، یک ظلم دیگری به ما شده است. ما از وقتی به فدراسیون آمدیم، درگیر تیم ملی بودیم و الان هم می‌بینیم، فوتبال ملی الهام‌بخش وحدت ملی شده است. اتفاقی که در ماجرای شستا رخ داده است، در دوره گذار فدراسیون اتفاق افتاده است. شستا ۲۹ میلیارد تومان پول گرفته است و ۱۵ - ۲۰ میلیارد تومان هم هزینه‌های دیگری صورت گرفته است. شستا ۶ دنگ ساختمان فدراسیون را به نام خودش کرده است و حتی ۳ دنگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را گرفته است. تیم حقوقی ما در هفته آینده وارد عمل خواهد شد و اقدامات لازم را انجام خواهد داد و اگر لازم باشد وارد دعوای حقوقی خواهیم شد چون ما در این مسیر ضررهای خودمان را کردیم. من از رئیس قوه قضاییه می‌خواهم به این پرونده ورود کند. در آن موقع که قرارداد ویلموتس باید ۲ میلیون یورو پرداخت می‌شد، شستا دو برابر این پول را گرفته است چون رفع تعهد ارزی را با این مجوز گرفتند. الان خیلی از نهادها درگیر این مساله شدند. وقتی که فوتبال چهره‌اش خراب می‌شود، کار بسیار سخت خواهد شد و مدیران سخت وارد این مسیر می‌شوند. در این فضایی که وجود دارد،‌ ما باید اعتبار را برگردانیم. در همین بحث‌های امور مالیاتی فوتبال، باید ماه‌ها وقت گذشته شود. الان بحث تیم‌های ملی وجود دارد و میزان بدهی‌های روی میز هم مزید بر علت هستند تا امور پیچیده شود.

او در خصوص تمدید قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من با آقای اسکوچیچ و مدیر برنامه‌های او صحبت کردم. این مربی با فدراسیون قرارداد داشته است و فدراسیون فوتبال هم به صورت جمعی اداره می‌شود و من با دوستانم صحبت کردم. یک سری مباحث حقوقی و معرفتی در این پرونده وجود داشت و یک سری توافقات مالی پس از صعود تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قرارداد اسکوچیچ صورت گرفت. درباره مربی‌های دیگر تیم ملی هم این مساله وجود دارد. ما این اختیار را به اسکوچیچ دادیم که او کادر فنی‌اش را تقویت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: قرار شده است در اوایل‌ هفته کمک‌های لازم برای تقویت ملی صورت بگیرد. امیدوارم دولت آینده تیم ملی را تنها نگذارد. البته فدراسیون هم منابع لازم را برای درآمدزایی خواهد داشت. ما برای بحث ۱۵ سال آینده فوتبال ایران با یکی از افراد مشهور فوتبال ملی مذاکره کردیم تا یک استعدادیابی درستی برای جام جهانی‌های بعدی صورت بگیرد.

او درباره حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی گفت: فدراسیون علاقه‌مند است او تا پایان جام جهانی به ما کمک کنند. من ایشان را اثرگذار دیدم و امیدوارم پس از حضور دوباره اسکوچیچ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

او درباره حضور سیستم VAR در فوتبال ایران گفت: این مساله جزو اولویت‌های مهم فوتبال ماست. یک شرکت بریتانیایی در حوزه این سیستم وجود دارد که به ما خاطر تحریم نمی‌توانیم با آنها مذاکره کنیم. یک مزایده‌ای برگزار شده است و یک شرکت بلژیکی هم نمایندگی این سیستم را بر عهده دارد. در حال حاضر یک شرکت واسطه این شرکت شده است و با آقای بهاروند هم صحبت کردیم که این شرکت با هزینه‌های انجام‌شده، بتواند اقدامات لازم را انجام دهد. این سیستم برای هر استادیوم حدود ۸ میلیارد تومان هزینه دارد. این سیستم نیاز به آموزش دارد. ما اگر تحریم نبودیم، الان این سیستم در فوتبال ما وجود داشت.

عزیزی خادم در خصوص میزبانی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: قرار شد پس از قرعه‌کشی برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد. الان استرالیا و کره‌ جنوبی مثل کامبوج نیستند که بخواهد هر جایی بروند. ما یک برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و این ظرف ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود. ما یک نامه‌ای را به تمام کشورهای حاضر در بازی زدیم که پیگیری‌ و همفکری‌های لازم در خصوص میزبانی صورت بگیرد.

او در پایان درباره حضور برخی‌ از روسای هیات فوتبال در کمیته‌های تخصصی فدراسیون فوتبال گفت: خیلی از اعضای کمیته‌ها، قبلا در جایگاه خودشان حضور داشتند. نگاه ما فراسازمانی است و من از تنگ‌نظری متنفرم. خیلی از افراد، از قبل حضور داشتند. این افراد عضو مجمع فدراسیون فوتبال هستند. فدراسیون فوتبال کاملا مشورت‌پذیر است. این افراد تخصص لازم را در کمیته‌های فدراسیون دارند. مسیر ما مسیر روشنی است. ما در این مسیر اشتباه هم داریم و آنهایی که خودشان را به خواب زندند، نمی‌شود بیدار کرد و بقای آنها در بحران است. همه ما موظف هستیم کمک کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در