مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان


مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع نگرانی از خروج گندم از شبکه خرید و رغبت کشاورزان به فروش محصول به دلال‌ها و جلوگیری از تغییرکاربری هشت هکتار فضای سبز در زنجان اشاره کرد.

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به چالش های فصل برداشت گندم در استان پرداخت و نوشت: چند روزی است که برداشت گندم از مزارع استان زنجان آغاز شده اما نگرانی‌ها برای خروج گندم از شبکه خرید و رغبت کشاورزان به فروش محصول به دلال‌هایی که دست به نقدتر از دولت‌اند نیز افزایش یافته است.

امسال با توجه به مصوبه شورای عالی اقتصاد و با حمایت رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

عدم پرداخت به موقع بهای گندم به گندم‌کاران یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای کشاورزان است. برخی از گندم‌کاران معتقدند علی‌رغم وعده‌های داده شده، پرداخت بهای گندم با تاخیر انجام می‌شود و کشاورزان از این وضعیت بسیار ناراضی هستند.

در شرایطی که مسئولان بر لزوم فروش گندم به دولت جهت ذخیره این محصول استراتژیک تاکید دارند، گزارش‌ها حاکی از رغبت گندمکاران برای فروش محصول خود به دلال‌ها و واسطه‌ها است چرا که از نظر آن‌ها برخلاف دولت، دلال‌ها موقع تحویل محموله پول را به حساب گندمکار واریز می‌کنند.

در شرایطی که برخی از گندم‌کاران در اینکه تولیداتشان را به دولت بفروشند یا دلال بر سر دوراهی قرار گرفته و حتی برخی تصمیم خود را برای فروش گندم به دلال‌ها گرفته‌اند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون اداره کل غله استان زنجان امیدوار به فروش بخش قابل قبولی از گندم‌ها به دولت هستند.

ستار رحمنی، معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تاکید می‌کند: ما به کشاورزان حق می‌دهیم اما باید به این مهم نیز توجه داشته باشیم که دولت یارانه‌های پنهان برای تولید محصول گندم اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاهش تولید گندم، کشوری بوده و مختص زنجان نیست در رابطه با احتمال رغبت نداشتن گندمکاران برای فروش تولیدات به دولت و انبار آن برای مصارف خانگی و یا فروش به دلالان تاکید می‌کند: تصور نمی‌کنم امسال گندمکاران زنجانی گندم‌ها را به دولت نفروشند. در سال‌های گذشته نیز بیش از ۸۵ درصد کشاورزان زنجان برخلاف کشاورزان کشور، تولیدات خود را به دولت تحویل دادند که نُرم گندم تحویلی از استاندارد کشور نیز بالا بود.

پایگاه خبری همدلی زنجان از جلوگیری از تغییرکاربری هشت هکتار فضای سبز در زنجان خبر داد. دادستان زنجان به اقدامات حوزه قضایی استان در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق عامه اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده ۵، هشت هکتار کاربری اراضی فضای سبز را در محدوده شهر زنجان تغییرکاربری داده بود و قرار بود برای تایید به شورای عالی معماری-شهرسازی ارسال شود که با ورود به موقع مدعی العموم این فرایند متوقف شد.

به گزارش همدلی‌زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری ظهر دوشنبه، با بیان اینکه عرصه هایی که در اختیار تعاونی های قرار داشت و این تعاونی ها زیرنظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بودند، مسائلی داشتند که به آن ها ورود شد. تعاونی ها ۱۵ هزار مترمربع زمین ورزشی در گلشهر کاظمیه زنجان را به کاربری تجاری و مسکونی تبدیل کرده بودند. با ورود دستگاه قضایی موظف شدند مجدد این عرصه ها را خریداری و دوباره این کاربری احیا شد.

پایگاه خبری پیام ملت از آغاز به کار موبایل ون در زنجان خبر داد. مدیرکل بهزیستی استان گفت: در قالب این خدمت جدید، کارشناسان در ون‌های مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند.

محمد محمدی قیداری گفت: موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر، خدماتی در زمینه کاهش آسیب ارائه می‌دهند و غربالگری های فصلی از جمله هپاتیت ایدز، سل، و سایر بیماری های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان مصرف کننده مواد صورت می پذیرد و در صورت لزوم به مداخلات خاص درمانی، بیماران به واحدهای مراقبتی توسط تیم سیار ارجاع می شوند.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب، برنامه اساسی در فعالیت‌های مربوط به درمان اعتیاد مصرف‌کنندگان پرخطر مواد مخدر است، اظهار داشت: از اهداف اجرای این طرح می توان به مشاوره و ارائه آگاهی در خصوص خطرات تزریق مشترک و مصرف مواد، توزیع بسته های بهداشتی، توزیع غذا، انجام رپید تست و معرفی موارد مشکوک به مرکز بهداشت استان اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید