حریرچی: کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است


حریرچی: کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است

شفقنا – ایرج حریرچی اظهار داشت: ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی […]

حریرچی: کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته استحریرچی: کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است

شفقنا – ایرج حریرچی اظهار داشت: ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی و بستری کرونا در استان سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا ایرج حریرچی روز پنجشنبه در سفر به زاهدن اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و فاصله گذاری اجتماعی در اوج گیری‌های قبلی کرونا میزان آمار بستری و مرگ و میر حتی به متوسط کشوری نرسیده بود، باید توجه داشت ایمنی اکتسابی چندانی نسبت به سایر استان‌ها در این استان وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین شاهد افزایش موارد بیکاری در سیستان و بلوچستان هستیم و هم‌اینک ٧٢٠ بیمار کرونایی بستری در این استان داریم.

وی با درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: می‌دانیم مردم در فشار قرار دارند و از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، اما خواهش می‌کنیم مردم بویژه در استان‌های جنوبی همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع و گسترده در آینده نزدیک بتوانیم از بیماری رهایی پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه به منظور بازدید میدانی از بیمارستانهای سیستان و بلوچستان و بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

شرکت در ستاد کرونا سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه حریرچی به زاهدان است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند