شهروندان مواظب ماسک های آلوده موجود در بازار باشند


شهروندان مواظب ماسک های آلوده موجود در بازار باشند

ارومیه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق یک بررسی 35 درصد ماسک های موجود در بازار استان، آلوده تشخیص داده شده که شهروندان باید مراقب این مورد مهم باشند.

جلال غفارزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی که بهترین وسیله جهت ایمنی افراد در جلوگیری از ابتلا به بیماری، استفاده از ماسک است؛ معاونت غذا و دارو به جهت دارا بودن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در اقدامی هوشمندانه برای اولین بار در سطح کشور اقدام به نمونه برداری از ماسک های فروش در سطح بازار کرده اند.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده حاکی از آلوده بودن ۳۵ درصد ازماسک های موجود است که از تعداد نمونه های آلوده ۵۰ درصد ماسک ها فاقد مشخصات مندرج روی بسته بندی بودند.

وی بیان کرد: نکته قابل تامل دقت در حین خرید ماسک و درج برچسب اصالت اقلام سلامت محور است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: شهروندان در زمان خرید ماسک یا هر وسیله دیگر به درج مشخصات و برچسب اصالت درج شده بر روی محصول دقت کرده و با استفاده از نرم افزار بسیار کاربردی TTAC از اصل بودن جنس خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ درصد مردم آذربایجان غربی از ماسک استفاده می کنند که نشان دهنده بازار میلیونی ماسک در این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا