سیگنال سیاسی مهم برای قیمت دلار


سیگنال سیاسی مهم برای قیمت دلار

درحالی که قیمت دلار صرافی ملی در آستانه 25 هزار تومان است اما خبر جدید از مذاکرات نشان می‌دهد که احتمالا روند صعودی دلار متوقف یا حداقل کندتر شود.

سیگنال سیاسی مهم برای قیمت دلار
به گزارش پول نیوز، چند روزی است که قیمت دلار روندی صعودی به خود گرفته است. در بازار قیمت دلار از مرز ۲۵ هزار تومان عبور کرده، اما در صرافی ملی هنوز به این کانال نرسیده است.

امروز پنجشنبه ۱۰ تیر، نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شده که بر این اساس قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافته و رقم ۲۴۹۷۹ تومان برای آن ثبت شده است.

درحالی که قیمت دلار صرافی ملی در آستانه ۲۵ هزار تومان است، اما خبر جدید از مذاکرات نشان می‌دهد که احتمالا روند صعودی دلار متوقف یا حداقل کندتر شود.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها، قرار است مذاکرات وین از سر گرفته شود و اتفاق مهم و جدید این است که این بار این مذاکرات با حضور نمایندگان بانک، بیمه و نفت ایران انجام می‌شود. این بار نمایندگان نفتی، بانکی و بیمه‌ای هم به مذاکرات می‌پیوندند تا برای نحوه آزادسازی اموال بلوکه شده و امکان فروش نفت و تبادل بانکی گفتگو کنند. اطلاعات دریافتی از منابع موثق حاکی از این است که مذاکرات احیای برجام در وین یکشنبه هفته آینده از سر گرفته می‌شود و باید در انتظار دور تازه مذاکرات بود.

پیش از این نیز، معاون حقوقی بانک مرکزی خبر داد بود که بیش از ۹ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران در بانک‌های اروپایی آزاد شده، اما به دلیل تحریم و حضور ایران در لیست سیاه FATF ایران به آن دسترسی ندارد.

با این حال با جدی‌تر شدن مذاکرات سیاسی به نظر می‌رسد روند بازار ارز در روز‌های آینده متفاوت از روز‌های اخیر باشد. آیا بازار ارز طبق انتظار رفتار خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش