بیشترین داوطلب کنکور1400 البرز در رشته علوم تجربی هستند


بیشترین داوطلب کنکور1400 البرز در رشته علوم تجربی هستند

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش البرز گفت: بیشترین داوطلب کنکور سراسری 1400 این استان در رشته علوم تجربی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اصغر افشار با اشاره به اینکه ۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز شرکت می کنند، افزود: درگروه رشته علوم تجربی ۱۱ هزار و ۲۶۰ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۰ نفر مرد هستند.

وی بیان داشت: امسال رشته علوم انسانی با ۸ هزار و ۹۰۴ داوطلب در رتبه دوم داوطلبان کنکور سراسری قرار دارد.

وی با بیان اینکه گروه ریاضی با ۲ هزار و ۷۵ داوطلب کمترین تعداد داوطلبان کنکور امسال درحوزه آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد،خاطرنشان کرد: در حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش استان البرز ۲۵ هزار و ۳۴۷ داوطلب شرکت می کنند که که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۹۶ داوطلب زن و ۸ هزارو ۸۵۱ داوطلب مرد است.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ حوزه آزمون با توجه کامل به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ در البرز با مشارکت ۲ هزار و ۵۵۰ عوامل اجرایی دایر شده است.

افشار به قرارگرفتن البرز در ردیف پنج استان برتر کشور در کنکور سراسری سال ۹۹ به دلیل رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و قوانین و ضوابط آزمون در حوزه ها پرداخت و عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی از داوطلبان و ارزیابی کارشناسان و بازرسان سازمان سنجش و دانشگاه علوم پزشکی، حوزه های کنکور آموزش و پرورش استان البرز در سال گذشته برتر شناخته شد.

سال گذشته ۲۱ هزار داوطلب کنکور سراسری در ۱۸۰ حوزه آزمون آموزش و پرورش استان البرز شرکت کردند.

آزمون سراسری سال گذشته با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی برگزار شد و طبق گزارش سال گذشته وزارت بهداشت هیچ داوطلبی به دلیل شرکت در آزمون سراسری به ویروس کرونا مبتلا نشد.

وی اظهارداشت: امروز ۸ هزار و ۴۵۴ داوطلب در رشته علوم انسانی و ریاضی که شامل ۵ هزار و ۲۱ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۳ نفر مرد و در گروه ریاضی نیز ۲ هزار و ۷۵ داوطلب که از این تعداد ۵۸۰ نفر زن و یک هزار و ۴۹۵ نفر مرد می شود به رقابت می پردازند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش البرز به رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در روز جمعه ۱۱ تیرماه جاری پرداخت و اضافه کرد: در این گروه ۱۱ هزار و ۲۶۰ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: روز شنبه ۱۲ تیرماه نیز ۲ هزار و ۵۰۵ داوطلب رشته زبان خارجی در کنکور سراسری شرکت می کنند که از این تعداد یک هزار و ۸۳۹ نفر زن و ۶۶۶ مرد هستند.

افشارتاکید کرد: همچنان به خانواده ها توصیه می کنیم از تجمع در حوزه های کنکور سراسری ۱۴۰۰ استان البرز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خودداری کنند.

امسال آموزش و پرورش استان البرز در کنکور سراسری ۲۱ هزار و ۷۱۵ دانش آموز پایه دوازدهم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد