انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه ویژه لامرد عملیاتی می‌شود


انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه ویژه لامرد عملیاتی می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از امضای قرارداد خرید تضمینی انتقال آب به این منطقه با وزارت صنعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان انصاری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با یادآوری این‌که قرارداد سرمایه گذاری و فروش آب اسفندماه 97 با سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شده بود، اظهار کرد: این قرارداد تا کنون پیشرفت اجرایی نداشته است. لذا به منظور رفع موانع سرمایه گذاری و اجرایی شدن قرارداد قبلی، ساز و کار فنی و حقوقی جهت تضمین خرید و پرداخت مبالغ پیش خرید آب از سرمایه‌گذار پروژه نمک زدایی و انتقال آب خلیج فارس به شهرستان‏ لامرد، توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد تدوین شد که خوشبختانه قرارداد مذکور با سرمایه ‏گذاری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریالی امضا شد.

وی ادامه داد: امضای این قرارداد باعث اطمینان خاطر سرمایه گذار پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های لامرد و مهر و بویژه منطقه‎ ویژه اقتصادی لامرد می‌شود.

وی گفت: خرید 4.25 میلیون مترمکعب آب در سال توسط منطقه ویژه اقتصادی لامرد تعهد شده که منطقه ویژه اقتصادی لامرد مطابق قرارداد آب را به صورت پلکانی از سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری می‌کند.

وی افزود: براساس الحاقیه قرارداد یاد شده، منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی نمک زدایی و انتقال آب خلیج فارس به لامرد در طول مدت ساخت، مبلغ سه هزار و 500 میلیارد ریال را برای پیش خرید آب به سرمایه گذار پرداخت می کند.

به گزارش تسنیم، در این پروژه، آب خلیج فارس پس از شیرین سازی به روش اسمز معکوس از آبگیر ساحل بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان توسط خط لوله به طول 67 کیلومتر به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل می ‏شود. زمان اجرای پروژه 24 ماه اعلام شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس