جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو


جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

رنو در مراسم ویژه‌ای اطلاعات بیشتری از استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را اعلام کرد. فرانسوی‌ها تا سال 2030 حدود 90 درصد محصولات کل گروه رنو را الکتریکی خواهند کرد. در این مراسم تنها به محصولات الکتریکی پرداخته نشده و اطلاعاتی درباره پلتفرم‌ها و کارخانه‌های جدید نیز منتشر شده است. رنو اعلام کرده تا سال … The post جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل...

رنو در مراسم ویژه‌ای اطلاعات بیشتری از استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را اعلام کرد. فرانسوی‌ها تا سال ۲۰۳۰ حدود ۹۰ درصد محصولات کل گروه رنو را الکتریکی خواهند کرد.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

در این مراسم تنها به محصولات الکتریکی پرداخته نشده و اطلاعاتی درباره پلتفرم‌ها و کارخانه‌های جدید نیز منتشر شده است.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

رنو اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۰ خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد. سوپرمینی رنو ۵، شاسی‌بلند رنو ۴ever و خودروی تجاری سبک شکل گرفته بر پایه پلتفرم CMF-BEV با برد ۴۰۰ کیلومتری جزو این خودروها هستند. پلتفرم یاد شده نسخه تکامل یافته از معماری CMF-B است که هم‌اکنون در محصولات کلاس B درون‌سوز این شرکت بکار رفته است.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

به لطف استفاده از قطعات مشترک، باتری‌های قابل تعویض و قوای محرکه کم‌هزینه ۱۰۰ کیلوواتی، رنو ۵ جدید ۳۳ درصد ارزان‌تر از نسل فعلی Zoe الکتریکی خواهد بود و بنابراین رنو محصولی برای توده عموم خواهد ساخت. رنو Zoe قیمت پایه ۳۲,۵۰۰ یورویی در فرانسه دارد اما قیمت پایه آن پس از مشوق‌های گوناگون به ۲۳ هزار یورو کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب رنو ۵ می‌تواند بیش از ۱۰ هزار یورو ارزان‌تر باشد و قیمتش به خودروهای درون‌سوز با ابعاد مشابه همچون رنو کلیوی ۱۵,۹۰۰ یورویی برسد.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

این خودروساز همچنین نسخه تولیدی کراس اوور الکتریکی مگان E را در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد و پس از آن نیز یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر دیگر تولید خواهد شد. هر دو خودرو از پلتفرم CMF-EV توسعه یافته برای خودروهای کلاس C و D گروه رنو سود خواهند برد. خودروهایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند شعاع حرکتی ۵۸۰ کیلومتری خواهند داشت. این خودروها همچنین از کابین جادار، مرکز ثقل پایین، توزیع وزن ایده آل، نسبت فرمان سریع و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب برخوردار خواهند بود. پلتفرم موردبحث همچنین در دیگر محصولات گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی بکار خواهد رفت و تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی اتحاد از آن استفاده خواهند کرد.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۶۵ درصد محصولات رنو از نوع الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود و سهم خودروهای الکتریکی از سبد محصولات رنو تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد خواهد رسید. نهایتاً با آغاز سال ۲۰۲۴ برند پرفورمنس آلپاین سه خودروی تمام الکتریکی مخصوص خود شامل یک مدل اسپورت، یک هاچبک داغ و یک گرندتورر را تولید خواهد کرد.

در این مراسم علاوه بر اطلاعات محصولات جدید به جزئیات اکوسیستم شهر الکتریکی رنو در شمال فرانسه نیز اشاره شده است. سه کارخانه در شهرهای مختلف فرانسه با تولید سالانه ۴۰۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۵ مشغول خواهند بود.

قوای محرکه الکتریکی این شرکت توسط خود رنو در نرماندی تولید خواهند شد و کار تولید باتری‌ها به شرکت انویژن AECS سپرده خواهد شد و استارت آپ فرانسوی ورکور نیز به کار توسعه باتری‌های پرفورمنس و پایدار برای رنو و آلپاین مشغول خواهد شد.

تا سال ۲۰۳۰ در کل ۱ میلیون واحد باتری نیکل، منگنز و کبالت برای تمامی برندهای این گروه تولید خواهد شد. رنو می‌خواهد در کمتر از ۱۰ سال تا ۶۰ درصد از هزینه‌های باتری را کاهش داده و به زیر ۱۰۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۵ برساند. این هزینه حتی می‌تواند با استفاده از باتری‌های حالت‌جامد کمتر شده و به زیر ۸۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۳۰ برسد.

استارت آپ فرانسوی وال لات نیز مسئول توسعه پیشرانه الکتریکی در مقیاس بزرگ خواهد بود. این پیشرانه باعث کاهش ۵ درصدی هزینه‌های تولید قوای محرکه هیبریدی شده و تا ۲.۵ گرم دی‌اکسید کربن کمتری در یک خودرو با ابعاد متوسط تولید می‌کند.

جزئیات استراتژی الکتریکی مفصل رنو

گروه رنو در آینده نسخه جدیدی از قوای محرکه الکتریکی را در ابعادی کوچک‌تر خواهد ساخت که این امر منجر به کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها، کاهش ۴۵ درصدی انرژی تلف شده و ۲۰ کیلومتر برد الکتریکی بیشتر خواهد شد.

نهایتاً نیز برند موبالایز روی تولید ارزش‌افزوده از طریق طول عمر باتری تمرکز کرده و ارزش باقی مانده حداکثر ۵۰۰ یورویی برای هر باتری بکار رفته در خودروهای الکتریکی ارائه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک