سوپراسپرت دلارا EXP با وزن خالص 890 کیلوگرم معرفی شد


سوپراسپرت دلارا EXP با وزن خالص 890 کیلوگرم معرفی شد

شرکت دلارا که چند دهه سابقه فعالیت در ساخت و توسعه خودروهای فرمول یک دارد، محصولی جاده‌ای با نام EXP معرفی کرده است که همراه پیشرانه 500 اسب بخار و وزن خالص 890 کیلوگرم تولید می‌شود.

علاقه‌مندان فرمول یک و مهندسی خودرو، احتمالا با شرکت دلارا آشنا هستند. این برند ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ توسط جیان پائولو دلارا تأسیس شد تا به عنوان سازنده خودرو برای مسابقات سرعت فعالیت کند. موسس دلارا، سابقه کار در فراری، مازراتی، لامبورگینی و دی‌توماسو دارد و هم‌اکنون در سن ۸۵ سالگی است.

شرکت دلارا، برای ساخت شاسی خودروهای فرمول یک، کلاس پروتوتایپ استقامت (لمانز) و ایندی (IndyCar) شهرت دارد؛ اما از سال ۲۰۱۷ تاکنون با ساخت سوپراسپرت‌ سبک‌وزن استرادله به گروه خودروسازان وارد شده است. دلارا استرادله، از پیشرانه ۲٫۳ لیتر اکوبوست فورد استفاده می‌کند و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ اما به دلیل وزن خالص ۸۵۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صدکیلومتربرساعت ۳٫۲ ثانیه فراهم می‌کند و محصولی ایده‌ال برای رانندگی در پیست است.

سوپراسپرت دلارا EXP با وزن خالص 890 کیلوگرم معرفی شد

جدیدترین ساخته‌ی دلارا، EXP نام دارد. این مدل هم دارای پیشرانه ۳٫۲ لیتر اکوبوست فورد است اما ۴۹۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا برتری قابل توجهی نسبت به استرادله داشته باشد. توانایی‌های دلارا EXP برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت هنوز اعلام نشده است اما با وزن ۸۹۰ کیلوگرم، نهایت سرعت محدود به ۲۶۵ کیلومتربرساعت خواهد داشت. نسخه‌ی مخصوص پیست این خودرو، می‌تواند به سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعت برسد.

فراتر از وزن خالص، آنچه مهندسی دلارا EXP را جذاب نشان می‌دهد، آیرودینامیک بسیار خوب و نیروی عمودبرسطح ۱۲۵۰ کیلوگرم در سرعت‌های بالا است. این خودرو می‌تواند با جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک خریداری شود؛ درحالی‌که استرادله فقط با جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شد.

باتوجه به مشابهت فنی دلارا EXP و استرادله، افرادی که مدل قدیمی را خریداری کرده باشند می‌توانند با مراجعه به شرکت سازنده و پرداخت هزینه، صاحب نسخه‌ی EXP شوند. قیمت رسمی محصول جدید دلارا هنوز اعلام نشده است اما مسلما گران‌تر از مدل استرادله با آستانه قیمت ۲۲۶ هزار دلار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس