عقد تفاهم‌نامه میان شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در جهت توسعه ظرفیت گردشگری


عقد تفاهم‌نامه میان شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در جهت توسعه ظرفیت گردشگری

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از عقد دو تفاهم‌نامه در زمینه توسعه گردشگری و زیارت میان شهرداری مشهد با شهرهای شیراز، قم، رشت و اصفهان خبر داد.

نرگس شالچیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری مشهد در زمینه توسعه گردشگری، اظهار کرد: شهرداری شهرهای مشهد، شیراز و قم با رویکرد ترویج و ارتقاء فرهنگ و اخلاق گردشگری و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به گردشگران در جهت آشنایی با اماکن و جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

وی افزود: تعامل و تبادل تجربیات و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مشارکت و همکاری‌های متقابل در زمینه توسعه دانش، بینش و رونق صنعت گردشگری شهری، معرفی ظرفیت‌های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و همچنین توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی این سه شهر در کنار گردشگری زیارت، از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین همکاری متقابل در زمینه‌های اقتصادی، علمی و پژوهشی مرتبط با صنعت گردشگری، مشارکت در برپایی نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها، برگزاری هفته‌های فرهنگی و همایش‌های داخلی و بین‌المللی، همکاری در برگزاری استارت آپ مرتبط با صنعت گردشگری، اجرای تورها و برنامه‌های گردشگری زیارت از دیگر محورهای همکاری میان شهرداری‌های مشهد، شیراز و قم محسوب می‌شود.

شالچیان گفت: به دنبال عقد این تفاهم همکاری که به امضاء رؤسای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های مشهد، قم و شیراز رسید، کمیته مشترک راهبردی با حضور نمایندگان سه شهر تشکیل شده تا نحوه اجرای برنامه‌های مشترک تدوین شود. امضاء این تفاهم‌نامه از دستاوردهای کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهرها محسوب می‌شود و در آینده تفاهم‌نامه‌های همکاری میان برخی کلان‌شهرهای دیگر نیز منعقد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به عقد تفاهم‌نامه گردشگری خلاق میان شهرداری‌های مشهد، رشت و اصفهان عنوان کرد: در راستای اهداف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، معاونین شهردار و رؤسای سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی سه شهر مشهد، رشت و اصفهان، تفاهم‌نامه گردشگری خلاق امضا کردند.

رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در خصوص هدف امضاء این تفاهم‌نامه تصریح کرد: شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خلاق موجود، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی میان شهرهای مشهد، رشت و اصفهان به منظور همکاری و مشارکت سه جانبه برخی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی