روستاییان و عشایر استان همدان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند


روستاییان و عشایر استان همدان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در راستای توسعه و ترویج اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی بین روستاییان و عشایر در سه ماه نخست سال جاری 740 نفر آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

«وهب مختاران» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان و مناطق محروم گفت: برگزاری دوره های مهارتی در روستا کاهش مهاجرت بی رویه به شهرها را در برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرای دوره های مهارتی در ۳۷ روستا به صورت حضوری و مجازی برگزار شد اعلام کرد: این آموزش ها در قالب ۴۸ حرفه شامل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، اجرای دوره های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و ارتقا مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

مختاران با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و نقش مهارت آموزی در کاهش نرخ بیکاری در استان همدان به برنامه های آموزشی این اداره کل در بخش های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: آموزش به روستائیان برای ترویج آموزش های مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی ها و قابلیت های زیادی در بخش تولید دارد.

وی آموزش به روستائیان و عشایر را یکی دیگر از برنامه های آموزشی این اداره کل دانست و عنوان کرد: با توجه به برنامه اشتغال روستائیان با مهارت آموز شدن آنها می توان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان بیان کرد: ارتقا توانمندی های روستائیان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی در حرکت خود اشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان همدان است.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات