علی سرتیپی: سینماها بر خلاف تصور باز هستند


علی سرتیپی: سینماها بر خلاف تصور باز هستند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن پخش‌کنندگان سینما گفت: باتوجه به فضای امن سالن‌های سینما و قرار گرفتن این حوزه شغلی در گروه دوم، سالن‌های سینما همچنان باز هستند.

علی سرتیپی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: برخلاف برخی خبرهای منتشر شده و تصور مردم سالن‌های سینما از آنجا که فضایی امن هستند و طبق طبقه بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گروه مشاغل دو قرار گرفته اند همچنان باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بنابر شرایط قرمزی که اکنون و برای چندمین بار صورت گرفته، فعالیت اصناف در شهرها بسته به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه کرونای هر استان است که سینماها همچنان فعالیت داشته باشند یا خیر

این تهیه کننده سینما ادامه داد: از آنجا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن های سینما به بهترین شکل انجام می شود و سینماها با ظرفیت بسیار کم فعالیت می کنند، بنابراین فعالیت این صنف همچنان در این شرایط ادامه دارد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: متاسفانه از زمان شیوع کرونا بازار سینماها با مشکلات بسیاری مواجه شده است و فیلم های اکران شده چشم به همین اندک نمایش سالن ها دوخته اند. بنابراین نباید سینماها را تعطیل کرد.

تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم

وی گفت: آنچه قطعی‌ست، اینکه درباره تعطیلی سینماها به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم اما همانطور که تجربه نشان داده سینما فضایی امن است.

سینماهای هر شهر تابع رنگ‌بندی کرونایی هستند و وضعیت فعالیت سینماهای سراسر کشور بنا بر وضعیت کرونایی هر استان و شهر مشخص خواهد شد

پیش از این تئاتر و سینما که در گروه ۳ مشاغل تعیین شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا بودند در شرایط نارنجی نیز قادر به فعالیت نبودند و وقتی از ابتدای سال با پیگیری‌های انجام شده تئاتر و سینما وارد گروه ۲ مشاغل شدند تنها در شرایط قرمز فعالیت‌های این دو حوزه تعطیل می‌شود.

در حال حاضر فیلم های سینمایی دینامیت ساختۀ مسعود اطیابی، هفته ای یکبار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی، خورشید ساختۀ مجید مجیدی، تکخال ساختۀ مجید مافی و خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی در اکران سینمایی حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان