رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)


برای رفع لکه و جوش صورت چه کنیم؟ جوش صورت یکی از معضلاتی اسـت کـه طبق معمول برای هرکدام از ما ممکن اسـت در طول روز بـه وجود بیاید و ما از این جا روی چهره مان تاثیر منفی گذاشته بسیار حساس می شویم، دراین پست قصد داریم چند ترفند برای رفع سریع جوش و جای جوش بـه صورت خانگی کم هزینه برای تان خلاصه کنیم. راهکار درمان جوش صورت چرا جوش میزنیم؟ جوش یک...

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

برای رفع لکه و جوش صورت چه کنیم؟

جوش صورت یکی از معضلاتی اسـت کـه طبق معمول برای هرکدام از ما ممکن اسـت در طول روز بـه وجود بیاید و ما از این جا روی چهره مان تاثیر منفی گذاشته بسیار حساس می شویم، دراین پست قصد داریم چند ترفند برای رفع سریع جوش و جای جوش بـه صورت خانگی کم هزینه برای تان خلاصه کنیم.

راهکار درمان جوش صورت

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

چرا جوش میزنیم؟

جوش یک زائده کوچک پوستی اسـت. جوش‌ها جراحت ‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند کـه بـه‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب میشوند ودر مرحله بعد، سطح آن ها را ترشحات پر میکند.

اگر می خواهید بدانید چطور میتوان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن انها اطلاعاتی داشته باشید.

برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی اسـت کـه در نتیجه اختلال بخش‌های‌ تولید‌کننده چربی پوست بـه وجود آمده‌ اسـت. بـه‌طور کلی، اینبخش‌ها بـه دلایلی بیش‌فعال می شوند و شروع بـه تولید مقدار زیادی چربی میکنند کـه در نتیجه ان اینبخش‌ها در چربی غوطه‌ور میشوند.

رفع لکه و جوش صورت

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

انواع جوش صورت

جوش‌ زیرپوستی کمودون‌ «Comedone»

کمودون یا بـه‌صورت مفرد، کمودو «comedo» زمانی ایجاد میشود کـه فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های‌ مرده پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجوددارد: جوش سرسفید و جوش سرسیاه.

جوش پاسچول «Pustules»

این جوش‌ها برخلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند کـه روی سطح پوست بـه‌وضوح دیده میشود. قاعده این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آن ها چرک‌آلود اسـت. رنگ این چرک یا سفید اسـت و یا زرد و طبق معمول مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های‌ مرده پوستی اسـت.

جوش سفت‌دانه یا پاپول «Papules»

سفت‌دانه یا پاپول برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند کـه در آن ها مایع واضحی وجود ندارد. این جوش‌ها بـه رنگ‌های‌ قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی هستند. لمس انها ممکن اسـت دردناک باشند.

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

جوش کیست‌ «Cysts»

بـه‌اسانی روی پوست قابل‌تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه بزرگ‌تری دارند، دردناک‌اند و طبق معمول جایشان روی پوست باقی میماند.

بـه گزارش تالاب تعداد زیادی از مردم قبول دارند کـه استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌ فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر دکتر واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می کند. بنابر این میتوان از راه‌های‌ متداول درمان خانگی جوش صورت و آکنه استفاده کرد کـه انها رابا سرعت و بـه‌اسانی از بین میبرند.

جوش ناب «Knobs»

از لحاظ ریخت‌شناختی شبیه بـه سفت‌دانه‌ها اما بزرگ تر از انها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند ودر زیر پوست قراردارند.

چگونه جوش های صورت را از بین ببریم؟

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

رفع جوش با سرکه سیب

پس از تمیز کردن صورت خود، از یک حوله برای خشک کردن ان استفاده کنید، سپس سرکه سیب رابا مقدار یک بـه سه با آب ترکیب کنید و یک تکه پنبه را درون مخلوط بخیسانید و سپس روی قسمت های‌ آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و بعد از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید. «این درمان را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید»

با استفاده از خمیر دندان

با استفاده از یک تکه پنبه یک لایه خمیر دندان را روی قسمت های‌ آسیب دیده پوستتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.

با دارچین و عسل

یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 2 قاشق غذاخوری عسل رابا یک دیگر ترکیب کنید و بـه خوبی هم بزنید.سپس ان را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و با یک حوله نرم روی پوست خود بکشید تا خشک شود. «این درمان را بـه صورت روتین 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید»

رفع جوش با تکه های یخ

یک شماره یخ را درون حوله بپیچید و ان را روی قسمت های‌ آسیب دیده پوست برای چند ثانیه اعمال کنید و بعد از چند دقیقه ان را رها کنید.

عسل طبیعی

خواص ضد عفونی کننده ان؛ شناخته شده اسـت و بـه سرعت می‌تواند میکروب های‌ بدن را از بین ببرد. چنانچه دربخش سلامت پوست و موی تلاب گفته شده اسـت فقط با استفاده از یک تکه پنبه عسل را بـه مناطق آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

رفع جوش با روغن درخت چای

شـما می‌توانید روغن درخت چای رابا روغن نارگیل بـه خوبی ترکیب کنید و ان را روی صورت، بینی و چانه خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

همچنین میتوانید ژل آلوورا بـه جای روغن نارگیل استفاده کنید و یک ماسک تهیه کنید: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا رابا چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و سپس ان را روی جوش های‌ خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید.

نکته : از اعمال روغن درخت چای روی پوست های‌ حساس اجتناب کنید.

رفع جوش با استفاده از آبلیمو

پس از تمیز کردن پوست خود با آب و پاک کننده های‌ ملایم، لیموی تازه را نصف کنید و آب ان را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک تکه پنبه آغشته بـه آب لیمو روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. در ابتدا ممکن اسـت کمی احساس سوزش و ناراحتی کنید، اما بـه زودی از بین خواهد رفت.

نکته:

از برخورد آبلیمو با چشم اجتناب کنید.
در هنگام استفاده از آبلیمو در مقابل آفتاب قرار نگیرید یا از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
برای پیشگیری از هر گونه واکنش، ابتدا آب لیمو را روی یک ناحیه از پوست خود چک کنید و بعد ان را بـه تمام پوست تان اعمال کنید.

رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)رفع لکه و جوش صورت (+ راهکار درمان جوش صورت)

میوه پاپایا

آب مقداری پاپایا را بگیرید و ان را مستقیم روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید، یا برای زهر زدایی می‌توانید مقداری عسل را بـه ان اضافه کنید و ان را روی پوست ان اعمال کنید و با آب بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

قرص آسپرین و جوش صورت

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک اسـت کـه برای درمان آکنه بسیار موثر خواهد بود.استفاده از آسپرین، جوش ها را خشک می کند و التهاب را کاهش می‌دهد.برای اینکار میتوانید، 4 شماره قرص آسپرین را در دو قاشق غذاخوری آب حل کنید، سپس ماسک را روی پوست آسیب دیده خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید.

البته ناگفته نماند مصرف گیاه راکوتان هر روزه بـه صورت دمنوش هم میتواند راهکار بزرگی در حل روش جوش صورت باشد ؛ اگر در تمامی موارد بـه در بسته خوردید گیاه راکوتان جواب سوال تان اسـت، البته در مصرف ان نباید زیاده روی کنید.

بـه طور کلی جوش صورت برای هرکسی ناخوشایند اسـت اما با مراقبت های‌ ویژه و مصرف غذا ها سالم میتوان این مورد را تا حد زیادی کمتر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!