پیش بینی14 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های روستایی در خوزستان


پیش بینی14 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های روستایی در خوزستان

اهواز- ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پیش‌بینی 14 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های مختلف در روستاهای خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا کاوه معراجی روز شنبه در نشست بررسی مناطق محروم خوزستان در محل استانداری به موضوع اعتبارات و ظرفیت های بودجه‌ای کشور در زمینه محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم روستایی طی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از این میزان حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌ها مورد نیاز روستایی در استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به وجود چهار هزار روستا در خوزستان گفت: تعداد ۲ هزار ۲۰۰ روستا به عنوان روستاهای بالای ۲۰ خانوار محسوب می‌شوند که جمعیت خانوارهای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان یک درصد کل جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه‌کرد: جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری روستاهای بالای ۲۰ خانوار، یک درصد جمعیت خوزستان را شامل می‌شود.

معراج به برخی از شاخص‌های مربوط به زیرساخت‌ها در روستاهای استان اشاره‌کرد و گفت: از جمله این شاخص‌ها، گازرسانی به روستاها است که استان خوزستان وضعیت مناسبی نسبت به میانگین کشوری دارد.

وی یادآورشد: استان خوزستان همچنین در زمینه اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی از جایگاه خوبی نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان‌داشت: روستاهای موجود در استان خوزستان با چالش‌هایی نیز روبرو هستند که از جمله آن می‌توان به وجود ۷۴۲ روستا با جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار، قرار گرفتن ۸۵ روستا در حریم شهرها اشاره کرد.

معراج ادامه‌داد: بخش دیگری از این چالش‌ها مربوط به ۵۱ دهستان خوزستان است که نسبت به دیگر مناطق استان دارای محرومیت بیشتر بوده و تعداد ۳۸۰ هزار نفر جمعیت را دربرمی گیرند.

پیش بینی ۸۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از بودجه ۱۴۰۰ برای روستاهای کشور

وی در بخش دیگری از این نشست به ظرفیت های بودجه سال جاری در بخش روستاها اشاره کرد و گفت: امسال مبلغ ۸۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه مناطق روستایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

معراج یادآورشد: از این میزان اعتبار، ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش راه روستایی و ۷۰ هزار میلیارد دیگر نیز به موضوع آب آشامیدنی روستاها اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، تا سال ۱۳۸۸، حدود ۷۵ درصد از خاک کشور به عنوان مناطق محروم محسوب می شد و با تلاش هایی که صورت گرفت هم‌اکنون این میزان محرومیت که عمدتا مناطق روستایی را شامل می شوند، به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار