دستور رئیس‌جمهور برای تحقیق درباره حملات اخیر سایبری


دستور رئیس‌جمهور برای  تحقیق درباره حملات اخیر سایبری

اقتصادنیوز: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه نظر اولیه این است که دولت روسیه در پس حملات سایبری اخیر نبوده است، گفت به نهادهای اطلاعاتی دستور تحقیق داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن که به ایالت میشیگان سفر کرده است، روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: نظر اولیه این است که دولت روسیه نبوده؛ اما هنوز مطمئن نیستیم.

بایدن که سخنانش از شبکه تلویزیونی سی ان ان پخش می شد، افزود: به نهادهای اطلاعاتی آمریکا دستور داده ام در این باره تحقیق کنند. اگر آنها تشخیص دهند که روسیه مقصر است، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

دستور رئیس‌جمهور برای  تحقیق درباره حملات اخیر سایبری

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۶ ژوئن در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ژنو درباره حملات سایبری صحبت کرده بود .

شرکت فناوری اطلاعات در آمریکا بعد از این که مهاجمان سایبری باج افزار را به سیستم عامل شبکه وارد کردند، از مشتریان خود خواست سرورهای خود را خاموش کنند.

شرکت فناوری اطلاعات کاسیا عصر جمعه اعلام کرد که این حمله را که به تعدادی از مشتریان این شرکت که از نرم افزار «وی اس آ» استفاده می کنند، محدود کرده است.

کاسیا اعلام کرده شمار کوچکی از شرکت ها تحت تاثیر این حمله قرار گرفته اند اما شرکت امنیت سایبری هانترس لبز گفته است این شرکت با شرکای هدف حمله همکاری دارد و حدود ۲۰۰ کسب و کارها رمزگذاری شده اند.

کاسیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما بر این باوریم که منبع آسیب پذیری را شناسایی کرده ایم و خود را آماده می کنیم تا تاثیر آن را کاهش دهیم.

کاسیا همواره خود را یکی از تامین کنندگان اصلی فناوری اطلاعات و خدمات مدیریت امنیتی به شرکت های کوچک و متوسط معرفی کرده است.

براساس گزارش تیم واکنش اضطراری رایانه ای دولت نیوزلند مهاجمان از یک گروه هکری موسوم به «ریویل» بوده اند.

به گفته پلیس فدرال آمریکا «ریویل» همچنین در حمله ماه گذشته «جی بی اس» یکی از بزرگترین شرکت صنایع فناوری گوشت جهان نقش داشته است. این حمله باعث شد این شرکت که در برزیل مستقر است ۱۱ میلیارد دلار به بیت کوین به هکرها پرداخت کند.

حملات باج افزاری به طور معمول شامل قفل کردن داده ها در سیستم ها با استفاده از رمزنگاری است و باعث می شود شرکت ها برای بازیابی دسترسی خود هزینه پرداخت کنند.

نشست سه شنبه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز درباره امنیت سایبری با توجه به افزایش تهدید هکرها علیه زیرساخت های کلیدی کشورها بود.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در این نشست با بیان اینکه طی سالهای اخیر شاهد روند نگران کننده ای از اتهام زنی های سیستماتیک برخی از کشورها به کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیته ای مشابه در فضای سایبری را به آنها شاهد بوده ایم، دلیل این اتهام زنی ها را صرفا انگیزه های سیاسی عنوان کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به طور مشترک برای آسیب به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران ساخته شده بود.

تخت روانچی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: فضای سایبری و تکنیک ها و فن آوری های مرتبط با آن باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گرفته و برای این منظور، کشورها باید با همکاری ، مسئولیت پذیری و مطابقت کامل با قوانین بین المللی قابل اجرا اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس