احتمال ورود آذربایجان غربی به موج پنجم کرونا طی روزهای آتی زیاد است


احتمال ورود آذربایجان غربی به موج پنجم کرونا طی روزهای آتی زیاد است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به مراکز 16 ساعته و افزوده شدن تعداد بستری ها، احتمال ورود استان به موج پنجم کرونا طی روزهای آتی زیاد است.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا امروز وضعیت آذربایجان غربی بهتر بوده ولی نباید به این امر بسیار خوش بین باشیم و رعایت پروتکل ها را باید با دقت انجام دهیم.

وی اضافه کرد: همه ما باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا میزان تلفات و گرفتاری به کرونا در روزهای یآینده در آذربایجان غربی کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی، ویروس هندی یا دلتا را جزو خطرناکترین نوع جهش‌های کووید ۱۹ اعلام کرده که در ۹۶ کشور آغاز شده و خوشبختانه در استان ما موردی از این ویروس تا بحال دیده نشده است.

آقازاده اظهار کرد: میزان انتشار و تعداد بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس هندی بستری می شوند، بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی مسافرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان دارد، افزود: افرادی به صورت غیرقانونی از پاکستان و افغانستان وارد کشور شده و در مسیر ترکیه، در شهرهای خوی، چالدران، ماکو و پلدشت اسکان پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهرهایی که در وضعیت نارنجی هستند شامل ارومیه، خوی، ماکو، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، چالدران، اشنویه و پیرانشهر باید با رعایت موارد بهداشتی، از ورود به وضعیت قرمز جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۸۱ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهارهزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش