ساعت کاری ادارات و بانک‌ها تغییر کرد


ساعت کاری ادارات و بانک‌ها تغییر کرد

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ادارات و بانک‌ها استان از امروز 13تیرماه از ساعت 6:30 تا 13:30 بعدازظهر فعالیت می‌کنند که این تغییر ساعت در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برق است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ‍ علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، علی فولیان معاون پیشگیری دادستان و مسئولان دستگاه های متولی در سالن جلسات مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به مصوبه یازده خرداد ماه سالجاری در خصوص اختیارات و کاهش پنجاه درصدی استفاده دستگاه های اجرایی نسبت به سال قبل، دستگاه ها امسال پنجاه درصد مصرف آب و برق سال گذشته را خواهند داشت در غیر اینصورت با قطعی آب و برق مواجه می شوند.

او با اشاره به تغییر ساعت فعالیت ادارات گفت: ادارات استان از یکشنبه ۱۳ تیرماه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعالیت خواهند کرد که این تغییر ساعت در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برق است.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: دستگاه های دارای ژنراتور مصرف برق خود را از طریق ژنراتور داشته باشند و در سطح شهر قزوین مدیریت بحران بازدیدهای مستمر از ادارات جهت رصد مصارف اداری و تجاری داشته باشد.

فرخزاد عنوان کرد: همچنین مشترکین پرمصرف از سوی اداره برق شناسایی و مصرف آنها مورد رصد قرار گیرد و ادارات و دستگاه های دولتی پرمصرف نیز از سوی مدیریت بحران استان مورد رصد قرار گیرد.

او با اشاره به قطعی برق استان افزود: اگر جدول زمانبندی قطعی برق در اختیار مردم قرار گیرد، تبعات مشکلات این حوزه کمتر است اما اگر مستقیما قطعی برق داشته باشیم تبعات سوء دارد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به آمار ۱۹ و نیم درصدی مشترکین خانگی برق اضافه کرد: روند قطعی و جابجایی برق تا پانزده مرداد ادامه دارد و با توجه به پیش بینی گرمای هوا، باید اقدامات لازم در خصوص صرفه جویی انجام شود.

فرخزاد با اشاره به اینکه فعلا در سایر شهرهای استان مشکل آب وجود ندارد تصریح کرد: هرچند که مشکلی در این شهرها وجود ندارد اما باید تدابیر لازم در بحث صرف جویی و پیشگیری انجام شود.

او بیان کرد: در حوزه ترافیک قطعی برق موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر و پست چراغ قرمز می شود لذا لازم است در نقاط پرتردد از حضور همکاران پلیس استفاده شود.

فرخزاد گفت: جهت تسهیل در امور و پیشگیری از هر نوع بحران باید در هر شهرستانی یک مدیر انرژی جهت مدیریت برق و آب داشته باشیم.

‍ معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: همچنین دستگاه های استان که ژنراتور مازاد در اختیار دارند، شناسایی شوند تا این ژنراتورها در اختیار ادارات آب و برق جهت استفاده در بحران قرار گیرد.

کد خبر 1532004

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید