چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟


راه های برای پاک کردن سریع رنگ مو در خانه شاید برای شـما هم پیش آمده باشد کـه بـه هر دلیل از رنگی کـه بـه مو های خود زده اید ناراضی هستید یا این کـه مهمانی دعوتید کـه می خواهید رنگ طبیعی موهایتان با لباس هایتان ست شوید ؛ دراین پست قصد داریم روش هایی برای پاک کردن سریع رنگ از مو بـه صورت خانگی را بـه شـما آموزش دهیم. برای پاک کردن رنگ مو چه باید...

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

راه های برای پاک کردن سریع رنگ مو در خانه

شاید برای شـما هم پیش آمده باشد کـه بـه هر دلیل از رنگی کـه بـه مو های خود زده اید ناراضی هستید یا این کـه مهمانی دعوتید کـه می خواهید رنگ طبیعی موهایتان با لباس هایتان ست شوید ؛ دراین پست قصد داریم روش هایی برای پاک کردن سریع رنگ از مو بـه صورت خانگی را بـه شـما آموزش دهیم.

برای پاک کردن رنگ مو چه باید کرد؟

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

پاک کردن سریع رنگ مو در منزل

در صورتی کـه رنگ موهایتان را دوست ندارید می توانید با مراجعه بـه آرایشگاه یا روش های‌ خانگی رنگ موهایتان را پاک کنید. پاک کردن مو روی رنگ های‌ فانتزی و رنگ های‌ روشن و غیر دائمی خیلی سریع تر و بهتر جواب می‌دهد.

پاک کردن رنگ مو برای رنگ ها فانتزی ؛ نیمه دائم و روشن خیلی بهتر جواب می دهد تا رنگ هایی کـه در تن رنگ های‌ دائمی و تیره قرار می‌گیرند، پاک کردن رنگ موی تیره بیشتر باعث آسیب دیدن بـه ساقه مو می شود و رسیدن نتیجه دلخواهتان خیلی سخت اسـت و بهتر اسـت از ان صرف نظر کنید.

ساده‌ترین روش پاک کردن رنگ مو ؛ پاک کردن رنگ مو در آرایشگاه اسـت کـه البته نیاز بـه مهارت دارد در غیر اینصورت می تواند آسیب جدی بـه موها وارد کرده و باعث سوختن و شکننده شدن موها شود.

برای پاک کردن رنگ مو از انواع ریموور مو و دکلره استفاده می‌شود کـه البته درصورت نداشتن مهارت کافی می‌توانند آسیب جدی بـه مو وارد کند. درصد تیرگی رنگ ؛ زمانی کـه از رنگ کردن مو گذشته ؛ اندازه و جنس مو در نتیجه ای کـه از پاک کردن رنگ مو می گیرید، موثر اسـت.

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ از مو با دکلره کردن

دکلره کردن مو بـه معنی بی رنگ کردن مو و رساندن رنگ مو بـه پایه نزدیک بـه سفید اسـت. افرادی کـه می‌خواهند رنگ موی روشن داشته باشند باید در ابتدا از دکلره برای روشن کردن پایه مو خود استفاده کنند.

ساده‌ترین و سریع ترین روش برای پاک کردن رنگ مو استفاده از دکلره اسـت کـه بهتر اسـت توسط یک فرد ماهر و آموزش دیده انجام شود تا دچار سوختگی مو و حساسیت پوستی نشوید.

پاک کردن رنگ از مو در منزل

روش های‌ پاک کردن رنگ مو بـه صورت خانگی برای رنگ های‌ نیمه دائمی نتیجه مطلوب تری دارند و شاید نیاز باشد برای رسیدن بـه نتیجه دلخواه چند بار از یک روش استفاده کنید.

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ مو

هر چه مدت کمتری از زمان رنگ کردن مو ؛ گذشته باشد، نتیجه بهتری می گیرید. روش های‌ خانگی طبق معمول عوارض کمتری بر جای می گذراند.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین

شامپوهای ضد شوره طبق معمول قویتر از شامپوهای معمولی هستند . جش شیرین هم یک مده پاک کننده و روشن کننده طبیعی اسـت کـه طبق معمول برای پاک کردن لک ها استفاده می‌شود.

بـه مقدار مساوی شامپو ضد شوره و جوش شیرین رابا هم مخلوط کنید. موها را خیس کنید و این مخلوط را روی موها بمالید و 5 – 7 دقیقه صبر کنید تا این مخلوط بـه تارهای مو نفوذ کند و سپس موهایتان را آبکشی کنید. هنگام شستشو متوجه پاک شدن رنگ از روی موهایتان می شوی.

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ مو با مایع ظرف شویی

یک چهارم قاشق مایع ظرفشویی را شامپو ضد شوره مخلوط نموده و موها را بشویید و سپس آبکشی کنید. بعد از استفاده حتماً از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید کـه از خشک شدن موها پیشگیری کنید.

پاک کردن رنگ مو با پودر لباس شویی

چند بار شست و شوی مو با پودر لباسشویی می تواند بـه پاک شدن رنگ مویتان کمک کند. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را روی مو های خیس بکشید و موها را بشویید تا کف کند و سپس آبکشی کنید. نتیجه کار بعد از 3 روز مشخص می‌شود. حتماً از ماسک موی آبرسان بعد از شستشو استفاده نمایید.

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

پاک کردن رنگ مو با قرص ویتامین

اسید موجود در ویتامین ث باعث اکسید شدن رنگ می‌شود و گزینه ای مطمئن برای موهایی اسـت کـه رنگ تیره دارند. قرص های‌ ویتامین ث را پودر کنید و با آب دغ حل نمایید تا خمیر شود.

موهایتان را خیس کرده و این خمیر را روی موها بکشید و با کلاه رویشان را بپوشانید و بعد از یک ساعت موها را بشویید. بهترین نتیجه از ویتامین ث را در فاصله 3 روز از رنگ کردن می‌گیرید و هرچه زمان طولانی تر باشد اثر ان کمتر خواهد شد.

پاک کردن رنگ مو با سرکه

رنگ موها طبق معمول قلیایی هستند و اسیدیته سرکه سفید بـه پاک شدن رنگ ها کمک می‌کند. مقدار مساوی آب و سرکه سفید خالص را مخلوط کنید و سرتان را روی سینک بگیرید و تمام موها را بـه این محلول آغشته کنید.

بـه مدت 20 دقیقه موها رابا کلاه بپوشانید و سپس آبکشی کنید. هنگام آبکشی متوجه رنگی شدن آب و خارج شدن رنگ از موها خواهید شد. زمانی کـه آب بی رنگ شد موها را شامپو بزنید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو با روغن نارگیل

موها را شامپو بزنید و با آب داغ بشویید و سپس مخلوطی از روغن نارگیل و آب داغ روی موهایتان بمالید و بـه مدت 1 ساعت موها رابا کلاه بپوشایند و سپس با آب داغ آبکشی کنید.

چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟چگونه رنگ مو خود را پاک کنیم؟

بهترین رنگ مو

دراین روش می توانید موها را مرطوب کرده و روغن نارگیل را داغ کنید و روی موها بکشید و موها رابا کلاه پوشانده و یک شب بگذارید بماند سپس موها رابا آب داغ بشویید.

پاک کردن رنگ مو با لیموترش

آب لیموترش تازه را روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت با آب داغ بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.لیمو ترش بـه دلیل داشتن مواد قلیایی و اسیدی باعث از بین رفتن رنگ شیمیایی بر روی مو شـما می‌شود و موهایتان را بـه همان حالت اولیه طبیعی برمیگرداند.

در روش های‌ بالا پاک کردن رنگ مو بـه صورت خیلی ساده با مواد ابتدایی و دم دست برای تان گردآوری کرده ایم ؛ اگر بـه هر دلیلی از رنگ موی خود راضی نیستید با انجام دادن یکی از روش های‌ بالا بـه طور صحیح می توانید این مهم رو بهتر انجام بدید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند