چهار طرح عمرانی در کیش به بهره برداری می رسد


چهار طرح عمرانی در کیش به بهره برداری می رسد

کیش - ایرنا - چهار طرح عمرانی، تولیدی، زیربنایی و فرهنگی از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور در منطقه آزاد کیش به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازروابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، این طرح ها که روز سه شنبه ۱۵ تیر امسال به بهره‌برداری می رسد شامل شرکت اکسیر کیش، هتل پنج ستاره پالاس، پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش و مرکز بزرگ اسلامی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۷ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ۳۵ میلیون یورو با اشتغالزایی ۷۵۰ نفری است.

شرکت اکسیر کیش با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در زمینه عطریات و افشانه در منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کند.

هتل پنج ستاره پالاس نیز در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۱ هزار متر مربع زیر بنایی ۱۱هزار میلیارد ریال با حجم سرمایه گذاری احداث شده است تا در آن ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار شوند.

همچنین پایانه مسافری فرودگاه کیش نیز در زمینی به مساحت ۹۰هزار متر و با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ریالی ۶ هزار میلیارد ریالی و سرمایه گذاری ارزی ۳۵ میلیون یورویی از دیگر طرح های عمرانی و گردشگری کیش است که با پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصد در مرحله آماده‌سازی و نصب تجهیزات قرار دارد و ماه های آینده به بهره‌برداری می رسد.

مرکز بزرگ اسلامی کیش از دیگر طرح های فرهنگی، اسلامی در این منطقه است که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و حجم سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰۰ نفر به عنوان نخستین مرکز بزرگ اسلامی کیش احداث شده است.

بهره‌برداری از ۶۶ طرح عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش ۵۸ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سه شنبه ١٥تیر با حضور رdیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها