پرداخت 100 میلیارداعتبار به دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان


پرداخت 100 میلیارداعتبار به دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسینعلی شهریاری روز دوشنبه اظهارداشت: وزیر بهداشت طی تماس تلفنی اعلام کرد مبلغ اختصاص یافته امروز به حساب سه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر،زاهدان و زابل پرداخت شده است. وی با بیان...

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسینعلی شهریاری روز دوشنبه اظهارداشت: وزیر بهداشت طی تماس تلفنی اعلام کرد مبلغ اختصاص یافته امروز به حساب سه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر،زاهدان و زابل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۴۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۴۰ میلیارد ایرانشهر و ۱۸ میلیارد به دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص یافته است افزود: همچنین سازمان هلال احمر جهت تامین نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوی تلفنی با رییس هلال احمر کشور وی جهت کمک به بازگشت صحت به سیستان وبلوچستان اعلام آمادگی و بیان کرد این نهاد جهت تامین هر آنچه مورد نیاز استان در بحث مقابله با کرونا باشد همراه مردم و مسوولان است.
وی همچنین در خصوص همراهی مجمع خیرین سلامت در بحث مقابله با کرونا در سیستان وبلوچستان تصریح کرد: اقلام اهدایی مجمع خیران، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به استان در حال ارسال است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزارو ۶۳۶ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۲هزار و ۱۳ نفر رسید.
دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با فوت ۱۸ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۹۲نفر رسید.
وی با بیان اینکه ۷۲۷ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.
هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.
وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.
وی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.
هاشمی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.
منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس