استاندار اردبیل بر تشدید نظارت اماکن عمومی تاکید کرد


استاندار اردبیل بر تشدید نظارت اماکن عمومی تاکید کرد

اردبیل-ایرنا - استاندار اردبیل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی بویژه رستوران‌ها و آب های گرم معدنی در شهرستان‌های گردشگری سرعین و مشگین شهر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع)استان اظهار کرد: اگر نقاط پرتراکم از جمله رستوران‌ها، دورهمی‌های فامیلی، قلیان‌سراها و اّب‌های گرم معدنی کنترل شوند آمار ابتلا به کرونا تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی ابتلا به کرونا در برخی از شهرستان‌ها گزارش شده است، افزود: به منظور پیشگیری از افزایش بستری‌ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود و از شدت پیک پنجم کاسته شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان ها در وضعیت زرد هستند، گفت: وضعیت شهرستان اردبیل به رنگ نارنجی و شهرستان‌های همجوار هم به لحاظ حضور مسافران تابستانی نگران کننده است و طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا باید این وضعیت کنترل شده و جایگاه استان بین ۱۰ استان برتر حفظ شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲هزار۴۹۰نفر قرنطینه در منازل شناسایی شدهاست که نسبت به هفته‌های گذشته حدود۲۰۰ نفر افزایش دارد، البته قبل از عید این تعداد به بیش از ۲۵هزار نفر رسیده بود و باید با کنترل وضعیت این بیماران، مانع شیوع بیشتر ویروس کرونا در بین سایر افراد باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شده‌اند افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی ۹۳هزار۴۰۴مورد واکسیناسیون دز اول و دوم در استان انجام شده است.

استاندار اردبیل اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی برای پیشگیری از پیک پنجم را ضروری بر شمرد و گفت: تولید محتوا، موشین گرافی‌ها و بنرهایی با محتوای هنرمندانه و جدید بصورت تبلیغات محیطی بر عهده شهرداران شهرهای استان گذاشته شده که این تبلیغات با همکاری کمیته آموزش و تبلیغات ستاد کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی در نقاط مشخص شده، تاکسی ها، اتوبوس ها و تلویزیون های شهری به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: کنترل، نظارت و رهگیری‌های بهداشتی و همچنین کنترل سالن‌های عروسی با یک سوم ظرفیت می‌تواند از خطر این ویروس بکاهد و تالارها و رستوران ها از پذیرش مراسم با ظرفیت غیر متعارف خودداری کنند و غذا خوری هایی که فضای مناسب در محوطه بیرونی دارند می توانند در خارج از سالن و در فضای باز سرویس ارایه دهند.

وی افزود: تا موقع بازگشایی مدارس، معلمان، اساتید و دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند تا کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود و تا بازگشایی مدارس باید از ظرفیت برنامه شاد جهت اطلاع رسانی استفاده کنیم.

او افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نسبت به 2 ماه پیش کاهش یافته است و باید در این راستا اتاق اصناف، سازمان صمت و بازاریان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !