سازمان جنگل ها از همیاران طبیعت حمایت می کند/ علاقمندان ثبت نام کنند


سازمان جنگل ها از همیاران طبیعت حمایت می کند/ علاقمندان ثبت نام کنند

مدیر آموزش ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست در کنار هم، کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را دارند ولی مدیریت این عرصه ها به خاطر گستردگی و پراکندگی کار بسیار دشواری است به همین جهت زیرساخت هایی را سازمان جنگل ها فراهم کرده که زمینه استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت و مدیرت حریق در...

"مهدی محمدمیرزائیان" امروز ۱۴ تیرماه اظهار کرد: کارگاه آموزشی اصول پیشگیری و روش های اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی با حضور همیاران طبیعت، سمن های تخصصی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست استان و جمعی از کوهنوردان و طبیعت دوستان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را حفظ وضعیت موجود در منابع طبیعی و فرهنگسازی جهت حفظ و صیانت از طبیعت دانست و گفت: اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست در کنار هم، کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را دارند ولی مدیریت این عرصه ها به خاطر گستردگی و پراکندگی کار بسیار دشواری است به همین جهت زیرساخت هایی را سازمان جنگل ها فراهم کرده که زمینه استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت و مدیرت حریق در عرصه های منابع طبیعی فراهم شود و افرادی را که همیار طبیعت شوند حمایت می کند.

محمدمیرزائیان با بیان اینکه زمینه مشارکت، توسط ایجاد گروه های چهارگانه با عناوین دیده بانی کشف و اطلاع رسانی حریق، پیشگیری و عملیات پس از حریق، گروه اطفاء حریق کم خطر، پشتیبانی و امداد و نجات فراهم می شود، افزود: این گروه ها تجهیز و مشمول بیمه حوادث می شوند تا در پیشگیری و اطفاء حریق یاریگر حافظان منابع طبیعی و محیط زسیت شوند.

وی بیان کرد: در مرحله اول متقاضیان حضور در این گروه ها می توانند با مراجعه به سایت hamyartabiat.frw.ir ثبت نام کنند و کارت همیار طبیعت دریافت و ادامه روند تشکیل گروه ها را با مراجعه به اداره کل منابع طبیعی تکمیل کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟