حمله شدیدالحن مربی ذوب آهن علیه کمیته داوران


مربی تیم ذوب آهن با انتقاد بسیار شدید نسبت به وضعیت داوری بازی های تیمش و برخی مسائل پشت پرده در لیگ برتر، اعتراض کرد.

حمله شدیدالحن مربی ذوب آهن علیه کمیته داوران
مربی تیم ذوب آهن با انتقاد بسیار شدید نسبت به وضعیت داوری بازی های تیمش و برخی مسائل پشت پرده در لیگ برتر، اعتراض کرد.

مجید محافظت کار مربی ذوب آهن که به دلیل اخراج مجتبی حسینی در بازی گذشته در کنفرانس خبری پس از بازی حضور پیدا کرده بود، در خصوص این بازی گفت: کنفرانس خبری فوتبال باید طوری باشد که وقتی هر مربی در آن حضور پیدا می کند، در مورد مسائل فنی صحبت کند. اما متأسفانه این اتفاقاتی که اخیراً در فوتبال ما رخ می دهد، علی رغم اینکه تمایلی نداریم، باید درباره مسائل غیرفوتبالی صحبت کنیم.


او گفت: ببینید کل بازی کیفیت دو تیم مشخص است. کیفیت ذوب آهن در این چند هفته معلوم است. تمام اصحاب رسانه و کسانی که بازی ها را می بینند، می دانند که کدام تیم کیفیت فوتبال دارد، کدام تیم مستحق سقوط است و کدام تیم مستحق این است در لیگ برتر کار را ادامه دهد.


او ادامه داد: با اینکه تیم ما 10 نفره بود، تعداد موقعیت های گل زیادی داشتیم و می توانستیم بازی را ببریم. شوتی که روی هیچ تاکتیک و برنامه ای نبود و روی خلاقیت آن بازیکن بود، وارد دروازه شد که می توان آن را به پای اتفاقات و شانس بازی گذاشت. تمام جریان بازی را در اختیار داشتیم و مطمئن هم بودیم با 10 نفر هم شکست نمی‌خوریم، چون بازیکنان ذوب‌ آهن، بازیکنان باغیرتی هستند. آنها می دانند که در چه باشگاهی بازی می کنند و تا لحظه آخر برای موفقیت تیمشان تلاش می کنند.


وی ادامه داد: اگر شما ریشه و قدمت داشته باشید، نمی توانند به آسانی به شما آسیب برسانند هر چند که خیلی ها کمر بسته اند این تیم تنها و مظلوم را بی کس گیر آورده اند و هر کسی از هر جایی می رسد به ما ضربه می زند.


محافظت کار ادامه داد:هفته گذشته در بازی با تراکتور یک پنالتی علیه ما گرفتند و همه کارشناسان متفق القول گفتند پنالتی نبوده است. بسیار خب، این اظهار نظر کارشناسان چه پوئنی به ما داده است؟ اتفاقی در جدول برای ما رخ داده است؟ عذرخواهی داور و نظر کارشناس هیچ دردی از ما دوا نمی کند. آقایان لطفاً حواس‌تان را جمع کنید، اینجا لیگ برتر است. این تیم، تیمی است که چندین و چند سال قدمت دارد و دلخوشی آدم های زیادی است که به این تیم علاقه دارند. باور کنید باز هم هم نمی‌توانید به این تیم لطمه بزنید. هفته گذشته درباره آن پنالتی گفتم اگر من اشتباه کرده باشم، رسماً عذرخواهی می‌کنم. در برنامه تلویزیونی دیدید که من اشتباه نکردم و داور اشتباه کرد.


مربی ذوب آهن گفت: می دانم که یک سری ا?ز دوستان هستند که با بعضی از کارشناسان داوری ارتباط دارند و سعی می کنند نظراتشان را تغییر بدهند. شما صحنه اخراج شهاب گردان را نگاه کنید. او آدمی است که در فوتبال ایران سابقه دارد و بچه با اخلاقی است. او از فرط ناراحتی گریه می کرد و می‌گفت اصلاً به بازیکن سایپا نخورده است. شهاب گردان پیش از اینکه به بازیکن سایپا برخورد کند، پای خود را عقب کشید، در حالی که بازیکن سایپا هم رو به بیرون دریبل زده بود. با این حال علی صفایی داور مسابقه اخطار می دهد و ضربه آزاد می گیرد. سوال من این است که آقای علی صفایی که در 10 متری صحنه است، به عنوان قاضی میدان نمی تواند صحنه را خوب ببیند اما داور چهارم آقای زمانی چطور اخراج را تشخیص داد؟


محافظت کار با اشاره به بیانیه باشگاه سایپا که صبح امروز درباره رای کمیته استیناف و اشتباهات داوری صادر شده بود گفت: امروز صبح دوستان بیانیه دادند و دقیقا در آن بیانیه داوران را تحت فشار می‌گذارند و می‌گویند داور چهارم فلان بازی علیه آنها پنالتی اعلام کرده است، خب اینجا برایتان جبران کند. دقیقه 13 یکی از ستاره های تیم ما را اخراج کرد و شما با این کادوی داور، توانستید یک امتیاز از اصفهان ببرید.


او ادامه داد: چند هفته قبل آقای منصوریان گفت که جلال مرادی به عنوان نماینده فدراسیون کنار زمین مشکل ایجاد می کند. نماینده فدراسیون باید مراقب نظم بازی و تعویض ها باشد. سوال من این است که آقای مرادی چطور زمانی که روی صحنه اخراج نیمکت سایپا زمین و زمان را به هم ریخت، اما داور چهارم یک بار از داور مسابقه نخواست که به نیمکت سایپا تذکر بدهد، اما در قضاوت داور دخالت می‌کند تا بازیکن ما اخراج شود.


وی گفت: اگر دنبال این هستید که ذوب آهن در لیگ برتر نباشد و یکی از نمایندگان اصفهان کم شود و سهمیه‌اش را به یک شهر دیگر بدهید، مرد و مردانه این را بگویید. این همه اشتباه داوری در یک فصل علیه یک تیم را نمی شود پذیرفت و گفت آنها سهوی است. چرا باید داور چهارم از بیرون به داور بگوید که باید بازیکن را اخراج کنی؟ از کدام زاویه دیده است که می‌گوید این صحنه اخراج دارد؟ داور چرا باید این را بپذیرد؟


مربی ذوب آهن در ادامه گفت: واقعا این رسمش نیست. این تیم خیلی با قدمت است؛ زاینده ‌رود را که خشک کردید، این مردم هزاران مشکل دارند و این دلخوشی آنها که فوتبال است را از آنها نگیرید. مردم نه آب دارند و نه دلخوشی، نه شادی دارند و هزاران مشکل وجود دارد. امروز هواداران ذوب آهن تا دم هتل آمده بودند، این مردم گناه دارند. اگر این اتفاق در شهر دیگری رخ می داد، این اتفاقات می افتاد؟ اگر این رأی (رأی دیدار سایپا مقابل پیکان) که به درستی رد شده، شب قبل رد نمی‌شد، الان این اتفاقات در بازی ما رخ می‌داد؟ ما یک کلیپ از اتفاقات درست می‌کنیم و می‌فرستیم که همه ببینند، اگر گفتند ذوب‌آهن فرافکنی می‌کند، ما از همه عذرخواهی می‌کنیم.


محافظت‌کار افزود: می‌گویند داوران هم مثل مربیان و بازیکنان اشتباه می‌کنند، اما ما اگر اشتباه کنیم، در قبال خودمان اشتباه کردیم و خودمان هم پاسخگو هستیم. آیا شما در قبال اشتباهاتتان پاسخگو هستید؟ یک مربی اگر اشتباه کند، اخراج می‌شود و یک داور اگر اشتباه کند سه هفته محروم می‌شود و دوباره قضاوت می‌کند. با سرنوشت تیم ها در این شرایط سخت اقتصادی بازی نکنید. ما هر هفته تذکر می دهیم ولی هیچ اتفاقی رخ نمی دهد؟


او ادامه داد: دست آقای عزیزی خادم درد نکند و در رأی کمیته استیناف فدراسیون نشان داد که بی طرف است، اما لطفا مسائل داوری را هم دنبال کنید. از آقای اسدی‌منش، رئیس کمیته اخلاق می‌خواهم که مسائل داوری را پیگیری کنید. برخی مربیان که در این مسائل سابقه دارند، در هفته های پایانی به لیگ اضافه شده اند و اینها است که ما را نگران می کند. ما نگران کیفیت تیممان در زمین نیستیم بلکه نگران سلامت فوتبال هستیم تا خیلی چیزها مشخص شود. آقای عزیزی خادم، ذوب‌آهن از مسائل داوری ضربه خورده و لطفاً این مسائل را پیگیری کنید. روزی دوره همه ما تمام می‌شود و ما هم باید صندلی را بدهیم و برویم، اما باید به شکلی کار کنیم که بتوانیم روزی پاسخگو باشیم.


وی بار دیگر با بیان این جمله که کیفیت بازی دو تیم نشان می‌دهد چه تیمی استحقاق حضور در لیگ برتر را دارد و کدام تیم باید سقوط کند در پاسخ به این سؤال که وضعیت ذوب‌آهن نگران کننده است و آیا قول حفظ این تیم در لیگ برتر را می‌دهد یا نه، اظهار داشت: نگرانی شما کاملاً درست است، اما مطمئن باشید ذوب‌آهن با قدرت در لیگ برتر می‌ماند.
مربی ذوب آهن ادامه داد: قدرت تیم ما این را می‌گوید، اما وقتی ما همه جزئیات را برای تیم تشریح می‌کنیم و تیم حریف از همه نظر آنالیز می‌شود و ریز به ریز به بازیکنان منتقل می‌کنیم، اما چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که از دقیقه 13 ده نفره می‌شویم، چگونه باید مطمئن باشیم که در بازی بعدی این اتفاق تکرار نمی‌شود؟ با این شرایط چه چیزی را باید قول بدهیم؟ ما فقط می‌توانیم با قدرت به بازی‌ها ادامه بدهیم.


محافظت‌کار همچنین در پایان گفت: مگر قوانین فوتبال برای همه برابر نیست؟ تیم سایپا و فولاد چند هفته پیش با هم بازی داشتند که سرمربی سایپا بازی قبلی اخراج شده بود، اما 90 دقیقه پشت نیمکت ایستاده بود و تیمش را ارنج می‌کرد. در این بازی سرمربی حریف 90 دقیقه زیر گوش آقای جلال مرادی اشاره می‌کرد که مجتبی حسینی آنجا (روی سکوها) چه کار می‌کند؟ آنقدر سرمربی تیم حریف به ناظر بازی گفت که آخر سرمربی ما را از جایگاه ویژه بیرون کردند. این در حالی است که سرمربی ما از حضور روی نیمکت محروم بود و از حضور در ورزشگاه محروم نبود. ما این مسائل را می‌بینیم که می‌گوییم باید مسائل پیگیری شود و اگر این اتفاق رخ بدهد، فوتبال ما ذره ذره درست خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا