واکنش دادستان تاکستان به ماجرای ربودن ادمین کانال تاکلند


واکنش دادستان تاکستان به ماجرای ربودن ادمین کانال تاکلند

حوادث رکنا: ادمین کانال تاکلند در تاکستان ربوده شده و ماشین اش را هم به آتش کشیدند.

آدم ربایی و ضرب و جرح ادمین یک پیج پرحاشیه تاکلند در تاکستان چه ماجرایی داشت و انگیزهٔ عاملان در دست بررسی است.

دادستان تاکستان از دستگیری عاملان آدم‌ ربایی و ضرب و جرح ادمین یک پیج پرحاشیه در شهر تاکستان خبر داد و با اشاره به مشخص نبودن انگیزهٔ عاملان یا ارتباط پرونده با برخی افراد ثالث عنوان کرد: باید بررسی کنیم ببینیم این افراد از چه کسی یا از چه کسانی برای انجام این کار دستور گرفته‌اند، زمانی که ریز مکالمات و پیامک‌های افراد به‌دست ما برسد آن زمان می‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

به گزارش رکنا، حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در رابطه با حواشی پیش آمده در رابطه با آدم‌ربایی در خصوص ادمین یک پیج در فضای مجازی گفت: ادمین یک پیج در فضای مجازی چند بار مطالبی را در صفحهٔ خود منتشر کرد که این مطالب از نظر ما توهین‌آمیز بود، به همین دلیل تذکراتی را از ما گرفت و هم‌چنین توسط پلیس فتا نیز تذکر گرفت که نسبت به درج این‌گونه مطالب اقدام نکند، زیرا درج و انتشار مطالب توهین‌آمیز به افراد اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی جرم تلقی می‌شود، اما متأسفانه ادمین این پیج توجهی به این تذکرات نکرد.

جزئیات ربودن ادمین کانال تاکلند در تاکستان

به گزارش رکنا، وی افزود: طبق اطلاعات به‌دست آمده، روز پنج‌شنبه ساعت 17.30 ادمین این پیج به اتفاق دوست خود در حال عزیمت به روستای آقچه‌کند بوده‌اند و متوجه نشده‌اند که 3 نفر با ماشین درصدد تعقیب آن‌ها هستند؛ گویا افراد تعقیب‌کننده در فرصت مناسبی خودروی فرد مذکور را متوقف کرده و به وی با استفاده از ضربات چاقو آسیب می‌رسانند، سپس او را به جادهٔ روستای خورهشت منتقل کرده و در آن‌جا نیز تلفن همراه وی را سرقت کرده و اقدام به فیلمبرداری می‌کنند، سپس طی تماسی با 2 نفر دیگر، آن دو نفر نیز به مکان مورد نظر می‌آیند و مطالبی را در پیج مذکور قرار می‌دهند که شایسته نیست مطرح شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در ادامه اظهار کرد: به نقل از شاکی، در نهایت این افراد ادمین پیج را تهدید می‌کنند که از آن‌ها شکایت نکند، زیرا اگر این کار را انجام دهد مشکلات متعدد دیگری برای وی به‌وجود می‌آورند.

وی عنوان کرد: ادمین این پیج پنج‌شنبه شب به بیمارستان مراجعه می‌کند و در بیمارستان نیز به‌دلیل ترس از بروز مشکلات دیگر توسط افراد ضارب، خود را با نام دیگری معرفی می‌کند.

گروگانگیری ادمین کانال تاکلند در تاکستان / ماشینش را هم آتش زدند

رجبی ادامه داد: نهایتاً بنده جمعه ساعت حوالی 21 از طریق مردم متوجه این ماجرا شدم که لازم است از مردم نیز بابت این اطلاع‌رسانی به هنگام تشکر و قدردانی کنیم، در نهایت بلافاصله با کلانتری تماس گرفته شد و دستور دستگیری صادر شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: روز شنبه در دیداری که با فرمانده انتظامی داشتیم، دستور داده شد ضاربان الزاماً تا عصر همان روز به جرم آدم‌ ربایی و ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو دستگیر شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه ۲ نفر اصلی که ضرب و جرح کننده بودند دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت اکنون در زندان به‌سر می‌برند، دو نفر دیگر نیز که گوشی این شخص را سرقت کردند و در پیج ایشان مطالبی قرار دادند و در نهایت نیز این تلفن همراه را با خود به سمت تاکستان حمل کردند، دستگیر شده و 48 ساعت در زندان بودند و پس از آن با قرار تأمین وثیقه آزاد شدند.

رجبی یادآور شد: یک نفر دیگر از کسانی که با این افراد ضارب مشارکت داشته را نیز به‌زودی دستگیر خواهیم کرد که البته توصیه می‌کنیم خود را معرفی کند، زیرا طبیعی است که نمی‌تواند برای همیشه مخفی بماند و قطع به یقین عدالت نسبت به او اجرا خواهد شد، چون مأمورین به سراغ او خواهند رفت.

رجبی اذعان کرد: افراد نباید خودسرانه به‌عنوان قاضی نسبت به اجرای حکم اقدام کنند، زیرا این کارها پذیرفته شده نیست، چون قانون تمام ساز و کارها را مشخص کرده است و کسی نباید خوسرانه اقدامی مرتکب شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان ادامه داد: توصیهٔ ما به اصحاب رسانه و ادمین‌ها در فضای مجازی این است که مراقب آبروی افراد باشند و تا مطلبی از سوی دستگاه قضایی به اثبات نرسیده، منتشر نشود زیرا در صورت انتشار با آبروی افراد بازی می‌شود و زمان زیادی لازم است که زخم ناشی از آن التیام یابد.

وی عنوان کرد: درست است که آزادی بیان و اندیشه حائز اهمیت است، اما اصحاب رسانه و ادمین‌ها در فضای مجازی باید در انتشار اخبار و مطالب دقت بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد این‌گونه بداخلاقی‌ها در فضای مجازی نباشیم که منجر به بروز حوادث این‌چنینی نیز نشود.

رجبی در رابطه با شایعاتی که در فضای مجازی در رابطه با ارتباط آدم‌ربایان با یکی از نمایندگان مجلس در استان قزوین در گرفته، اظهار کرد: طبیعی است زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، نقل‌قول‌ها و شایعات زیادی در پی آن حادثه در جامعه به‌وجود می‌آید، ما در حال بررسی این مسائل از لحاظ قانونی و حقوقی هستیم و فعلاً به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، زیرا صرف فامیل بودن آدم‌ربایان با یک نماینده دلیل خوبی نیست برای این‌که بگوییم او دستور به این کار داده است، باید بررسی کنیم ببینیم این افراد از چه کسی یا از چه کسانی برای انجام این کار دستور گرفته‌اند، زمانی که ریز مکالمات و پیامک‌های افراد به‌دست ما برسد آن زمان می‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم که آن‌ها با چه کسانی در ارتباط بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه قضایی دستگاهی بی‌طرف است و با هیچ‌کس مماشات نخواهد کرد، این را قاطعانه عنوان می‌کنم که اگر هر تخلفی از سوی هر شخصی صورت گرفته باشد، چه در این پرونده و چه در پرونده‌های دیگر، برخورد قانونی با عاملین صورت می‌گیرد، بنابراین مردم نگران نباشند که اگر کسی نفوذ داشته باشد دستگاه قضا نمی‌تواند کار خود را در رابطه با وی به درستی انجام دهد، زیرا دستگاه قضایی به نفوذ افراد توجهی نمی‌کند و اجرای عدالت سریع و صحیح را در دستور کار خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر