خیران دلیجانی 2 میلیارد ریال به هلال احمر کمک کردند


خیران دلیجانی 2 میلیارد ریال به هلال احمر کمک کردند

خمین – ایرنا – رئیس هلال احمر شهرستان دلیجان گفت:خیران این شهرستان 2 میلیارد و 100 میلیون ریال بهار امسال به‌صورت نقدی و غیرنقدی به این نهاد کمک کردند.

«مریم کارچی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۰۰ میلیون ریال از این کمک‌ها در قالب ۲۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در دلیجان توزیع شده است.
وی بیان کرد: خیران دلیجانی همچنین امسال یک دستگاه لیزر به ارزش ۲ میلیارد ریال و ۲ دستگاه اکسیژن به ارزش ۶۰ میلیون ریال به هلال احمر این شهرستان اهدا کردند.
رئیس هلال احمر شهرستان دلیجان گفت: ۸۰ نفر در بهار امسال از خدمات مرکز فیزیو تراپی بقیه‌الله هلال احمر این شهرستان بهره‌مند شدند.

کارچی گفت: جمعیت هلال احمر از روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا فعالیت خود در راستای جلوگیری از شیوع و کاهش آسیب‌های این ویروس را با اجرای طرح غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی شهر تداوم داده است.
وی توضیح داد: با توجه آثار کرونا بر کسب و کارها و وضعیت اقتصادی خانواده ها ، جمعیت هلال احمر دلیجان پارسال ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع کرده‌ است
رئیس جمعیت هلال احمر دلیجان توضیح داد: ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض درمانی از سوی این جمعیت پارسال به مددجویان نهادهای حمایتی در این شهرستان پرداخت شد.

کارچی با اشاره به فعالیت ۱۱ خانه هلال در دلیجان گفت: این خانه‌ها در راستای ارایه آموزش‌های همگانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی راه‌اندازی شدند و توزیع اقلام بهداشتی بسته معیشتی از دیگر اقدامات مهم جمعیت در خانه های هلال بوده است.

وی بهره‌برداری و تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دلیجان را از دیگر اقدامات مهم این جمعیت در سال گذشته عنوان کرد و افزود: خیران نوع دوست ۱۵ عدد کپسول اکسیژن را به این جمعیت اهدا کردند و بیماران مبتلا به کووید ۱۹که نیاز به اکسیژن داشتند با مراجعه به جمعیت بصورت امانت و رایگان استفاده کردند.

رئیس هلال احمر دلیجان ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز عصا، واکر و یک دستگاه اکسیژن ساز را به هلال احمر دلیجان اهدا کرد.
کارچی اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ نفر به جمعیت ۶۰۰ نفری جمعیت هلال احمر دلیجان پیوستند.
دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل