اختصاص 14 میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان در خراسان جنوبی


اختصاص 14 میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در 20 ماه گذشته، 14 میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص سلامت جسمانی و روانی، توسعه فضاهای ورزشی و اجرای طرح‌های متنوع سلامت‌محور در استان هزینه شده است.

محمدعلی واقعی، روز گذشته 14 تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: ۹۴ درصد دانش‌آموزان استان در "اجرای طرح کنترل وزن و چاقی" (کوچ) مشارکت داشتند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این مدت ۹ کلاس درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

واقعی با اشاره به تولید ۳۷۰ محتوای الکترونیکی درس تربیت‌بدنی برای تمامی پایه‌های تحصیلی بر اساس کتاب راهنمای درس تربیت‌ بدنی، ادامه داد: به‌منظور توسعه فضای ورزشی و ارتقاء سلامت جسمانی دانش‌آموزان دختر و پسر استان، ۸ زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۴۰ میلیون تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی از اجرای طرح مدرسه پویا در ۸ آموزشگاه استان با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: برای مدیریت، کنترل و مبارزه با بیماری کرونا، ۲۱۰ هزار ماسک، ۱۰ هزار جفت دستکش لاتکس، ۲۱ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و ۲۲ هزار لیتر صابون مایع، به ارزش ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بین مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی از کسب بیش از ۲۰ عنوان اول تا سوم کشوری در جشنواره‌ها، مسابقات و رقابت‌های علمی، تخصصی معلمان تربیت‌بدنی و دانش‌آموزان در ۲۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر موارد فوق، توزیع اقلام ورزشی و بهداشتی در قالب «کاروان‌های مهر بانشاط» و توزیع مرحله‌ای تجهیزات بین مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان انجام‌شده است.

واقعی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از استخر شنای دانش‌آموزی بشرویه به ارزش ۸ میلیارد تومان، یادآور شد: تولید و نظارت بر تولید بیش از ۲ هزار کلیپ آموزشی، سرگرمی، حفظ سلامت، کنترل وزن و رژیم غذایی با مشارکت مراقبان و سفیران سلامت، اجرای بهینه طرح وارنیش فلوراید، اجرای طرح مکمل یاری با آهن و ویتامین D با پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و اجرای طرح ابتکاری اهداء خون کارکنان اداری به مناسبت هفته سلامت از دیگر طرح‌های اجرا شده در این حوزه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد