دومین همایش بین المللی روابط ایران و روسیه برگزار می شود


دومین همایش بین المللی روابط ایران و روسیه برگزار می شود

تهران- ایرنا- دومین همایش بین‌المللی روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات نوین منطقه‌ای با محورهای تحولات ژئوپلیتیکی اخیر در قفقاز جنوبی، چشم ‌انداز بی‌ثباتی و بحران در آسیای مرکزی و نقش ایران و روسیه در حل این بحران ها بر گزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دومین همایش بین‌المللی روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات نوین منطقه‌ای با محورهای ایران و روسیه و افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، تحولات ژئوپلیتیکی اخیر در قفقاز جنوبی، چشم ‌انداز بی‌ثباتی و بحران در آسیای مرکزی و قفقاز و نقش ایران و روسیه در حل این بحران ها، نگاه روسیه به کنشگری ایران در خارج نزدیک و ضرورت همکاری های ایران و روسیه در غرب آسیا بر گزار می شود.

این همایش با همکاری مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی دانشگاه تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، بنیاد مطالعات قفقاز دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، و انجمن ایرانی مطالعات منطقه‌ای در روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ در مرکز مطالعات اوراسیای دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سال‌های گذشته تحولات مهمی در محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران از جمله قفقاز جنوبی، خاورمیانه و افغانستان رخ داده است که علاوه بر ایران، این تحولات منافع و امنیت همه کنشگران منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار داده است. مداخله کنشگران خارج از منطقه هم در تشدید تنشها و هم در تضعیف امنیت منطقه نقش بسزایی داشته است. از این‌رو یه نظر می‌رسد هم‌اندیشی نخبگان علمی و دانشگاهی برای یافتن سازوکارهای مشترک و ایده‌های چندجانبه جهت کاهش تنش‌ها و دستیابی به صلح ضروری است. این تلاش‌ها می‌تواند در نزدیکی دیدگاه‌ها و تعامل کم هزینه با تنش‌های منطقه‌ای مثمرثمر باشد.

در این راستا سعی خواهد شد از همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی استفاده شده و از همه کارشناسان برجسته دعوت به عمل آید.برای اطلاعات بیشتراینجا کلیلک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام