ارائه خدمات رایگان حقوقی به زنان و کودکان آسیب‌دیده


ارائه خدمات رایگان حقوقی به زنان و کودکان آسیب‌دیده

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: زنان و کودکان آسیب دیده به علت نداشتن تمکن مالی باید از سوی کانون وکلای دادگستری این استان خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صدیقه ربیعی، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قزوین در نشست با اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین با بیان این مطلب گفت: زنان ما در جامعه با تنگناهای حقوقی روبرو هستند و نبود وجود قوانین حمایتی از زنان برای آن‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: آمار مراجعه کنندگان نشان داده که کودکان و زنانی که در معرض خشونت و آسیب قرار دارند، از خانواده هایی هستند که تمکن مالی را ندارند و لازم است که خدمات رایگان حقوقی را دریافت کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

ربیعی بیان کرد: کلینیک تخصصی حقوق کودکان که در کانون وکلا راه اندازی شد، به خاطر بیماری کرونا مورد مغفول قرار گرفت، چون قرار بود آموزش و پرورش در مراکز شهرها کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب را به این کلینیک معرفی کرده و مراحل آموزشی طی شود، با این حال از مهرماه امیدواریم این برنامه مجددا اجرایی شده و آموزش های تخصصی را شاهد باشیم.

این مسؤول تصریح کرد: در حوزه کودکان با وجود اینکه قانونی در سال گذشته تصویب شد و پس از آن وظایف دستگاهی مشخص گردید، اما هنوز کارایی لازم در آن وجود ندارد و به نوعی نمی‌توان به ضمانت اجرایی آن اکتفا کرد.

ربیعی افزود: ضمانت اجرایی برای قوانین دست و پا شکسته زنان نیز به شدت کمرنگ است و کسانی که کار وکالت انجام می دهند و در حوزه خانواده فعالیت دارند، بیشتر از دیگران این موضوع را احساس می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت کانون وکلای دادگستری در استان قزوین پوشش خلاهای قانونی و حمایت از افراد آسیب دیده است که باید در این خصوص شرایط ارائه خدمات رایگان به این افراد فراهم شود.

48

کد خبر 1532650

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...