سهم شهرستان‌های جنوبی بوشهر از نفت؛ 230 میلیارد تومان اعتبار


سهم شهرستان‌های جنوبی بوشهر از نفت؛ 230 میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دریک سال اخیر، 230 میلیارد تومان از محل اعتبار مناطق نفت خیز به چهار شهرستان جنوبی استان اختصاص یافت که به تناسب نیازهای زیرساختی آنها تقسیم شده‌ است.

حجت الاسلام موسی احمدی روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان دیر اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش ورزش و جوانان دیر از جمله استخر سرپوشیده این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: وقتی دستگاه‌ها از اعتبار کافی برخوردار باشند به ویژه در بحث تجهیزات اداری، به مردم بهتر خدمات رسانی می‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباراتی که برای جنوب استان بوشهر در نظر گرفته شد، قابل توجه نیست، ادامه داد: امروز نیاز مجموعه‌های اداری این مناطق بسیار بیشتر از اعتبارهای تخصیصی است طوریکه برای شهرستان دیر ۶۲ میلیارد تومان با این همه روستا و مشکلات زیرساختی اختصاص داده شده که ناچیز است.

احمدی خاطرنشان کرد: فاز اول اسکله خورخان بردخون در ۲ یا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و اعتبار خوبی برای جاده وفاق و سایر مسیرها جذب شده است.

وی یادآور شد: گاهی اوقات در مرکز استان بوشهر اعتباراتی چون عوارض آلایندگی و ارزش افزوده را هم پای اعتبارات جنوب این استان محاسبه کرده و به همین خاطر در توزیع در اعتبارات استانی، باید نگاه به شهرستان های جنوبی این استان مهربانانه تر باشد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نگاه ویژه ای به حوزه آب داریم، گفت: با توجه به نیاز شهرستان دیر امسال بودجه ملی خاصی برای بحث تنش آبی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

احمدی عنوان کرد: امیدواریم با رایزنی هایی که با وزیر نیرو داشته ایم در هفته آینده مجوز آب شیرین کن برای شهرستان دیر صادر شود.

وی تاکید کرد: در بحث نوسازی مدارس با رایزنی هایی که انجام شد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس ناتمام جنوب استان بوشهر جذب شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403