سرانه مطالعه در آذربایجان‌غربی به 16 دقیقه در روز ارتقا یافت


سرانه مطالعه در آذربایجان‌غربی به 16 دقیقه در روز ارتقا یافت

مهاباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی گفت: سرانه مطالعه در این استان به 13 تا 16 دقیقه در روز ارتقا یافته است که نسبت به میانگین کشوری حدود سه دقیقه بیشتر است.

"حجت‌الاسلام ناصر خدایاری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین گرایش منطقه به مشاغل کشاورزی و دامپروری سرانه مطالعه استان نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر بوده ولی هنوز هم با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که به آدمی در فهم و درک درست، یاری می رساند و کلید گذر از محدودیت ها و جهالت ها و ورود به دنیای گسترده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی گفت: برای ارتقای سرانه مطالعه ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق زیرساخت های آن نظیر احداث کتابخانه و ایجاد برنامه های فرهنگی مشوقی خوبی است که انس با کتاب است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به اینکه گسترش فضای مطالعه از برنامه های اولویت دار استان است، اظهار داشت: کتابداران نیز در افزایش سرانه مطالعه و جذب فراگیر مخاطب نقش مهمی دارند، از اینرو باید منزلت اجتماعی و جایگاه کتابداران در جامعه حفظ و به عنوان یک شغل به آن بها داده شود.

۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۲ باب کتابخانه مستقل در آذربایجان غربی زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی