سرانه مصرف برق در ایران کمتر از مقدار جهانی است


سرانه مصرف برق در ایران کمتر از مقدار جهانی است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: سرانه مصرف برق برای هر شهروند در سطح جهان در طول یک سال 3400 مگاوات است اما در ایران این میزان 3 هزار مگاوات است.

به گزارش مشرق، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی مجلس عصر فردا چهارشنبه ۱۶ تیرماه نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و معاون برق وزیر نیرو به منظور بررسی خاموشی‌های گسترده در کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: مقامات وزارت نیرو پیش از این قول داده بودند که خاموشی‌ها کاهش یابد و علاوه بر این اگر بنا است خاموشی باشد از قبل به مردم اطلاع بدهند که هیچیک از قول های داده شده محقق نشده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد خاموشی برق در اروپا اظهار داشت: اینکه آقای رئیس جمهور می‌گوید در اروپا هم ۲۴ ساعت برق قطع بوده اولاً بگوید این خاموشی مربوط به کدام زمان و برهه تاریخی است و دوم اینکه چرا ما نقاط منفی دیگران را بگیریم و بخواهیم آن را تکرار کنیم.

ساعدی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف برق برای هر شهروند در سطح جهان در طول یک سال ۳۴۰۰ مگاوات است اما در ایران این میزان ۳ هزار مگاوات است و این میزان در کشوری مثل کویت ۴۰ هزار مگاوات است.

وی با اشاره به خاموشی‌ها در استان خوزستان افزود: در طول دو هفته گذشته در هر هفته سه الی چهار روز شهرستان‌های نوار جنوبی استان خوزستان به خاطر کاهش مصرف برق تعطیل شدند که این کار زندگی و کار روزانه مردم را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه ما در طول یک هفته سه الی چهار روز تعطیلی داشته باشیم کارهای اداری و بانکی مردم مختل می‌شود و عملاً زندگی مردم با مشکل مواجه می‌شود.

ساعدی خاطرنشان کرد: با وجود این ما روزانه قطعی برق ۲ ساعته را در دشت آزادگان داریم که بعضاً در طول روز دو بار هم این قطعی برق صورت می‌گیرد.

وی ا فزود: قطعی برق مکرر باعث آسیب دیدن وسایل برقی مردم شده و آن هم در این وضعیت اقتصادی مردم با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ما در سال‌های قبل نه تنها نیاز داخل کشور را تأمین می‌کردیم بلکه صادرات برق هم داشتیم اما امروز چه شده که به این وضع دچار شده‌ایم و شبکه‌های انتقال برق ما دچار فرسودگی جدی شده و نیاز به ترمیم دارد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها