ایران به دنبال تولید فلز اورانیوم با غنای 20 درصد است


ایران به دنبال تولید فلز اورانیوم با غنای 20 درصد است

پارسینه: یک نشریه آمریکا به نقل از آژانس انرژی اتمی مدعی تولید اورانیوم از سوی ایران با ۲۰ درصد غنی‌سازی شد.

ایران به دنبال تولید فلز اورانیوم با غنای 20 درصد است
به گزارش پارسینه خبرگزاری رویترز امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مقامات تهران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در جریان قصد خود برای تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد قرار دادند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در پیامی توییتری مدعی شد: «از چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود مطلع شدم که آژانس انرژی اتمی در نظر دارد گزارشی درباره تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد از سوی ایران به شورای حکام ارائه دهد.»

نکته قابل توجه در توییت این خبرنگار، مطلع بودن وی از روند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران است. وی در این پیام توییتری خود نوشت: «ایران در اصل قصد داشت تا به تولید سیلیساید اورانیوم در سه مرحله بپردازد، اما هم اکنون این کار را به یک روند ۴ مرحله‌ای تغییر داده که در آن از "یورانیل فلوراید" استفاده خواهد کرد که تکنیک متفاوتی برای تولید اورانیوم فلزی به شمار می‌آید».

آمریکا و برخی کشور‌های غربی مدعی هستند که از اورانیوم فلزی می‌توان برای ساخت سلاح هسته‌ای هم استفاده کرد، اما جمهوی اسلامی ایران تاکید کرده که صرفا با مقاصد صلح‌آمیز درصدد تولید اورانیوم فلزی است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نیز چهارشنبه گذشته در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ طی اظهاراتی عنوان کرده بود: «برخلاف آنچه گفته شده است، اورانیوم غنی شده تا سطح ۶۰ درصد و اورانیوم فلزی دارای کاربرد‌های مشروع غیرنظامی بوده و هیچ یک از آن‌ها در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ممنوع نیستند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا