آقای دیپلمات دستگیر شد


آقای دیپلمات دستگیر شد

روسیه یک دیپلمات ارشد استونی را به اتهام دستیابی به اسناد محرمانه روسیه دستگیر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از دستگیری یک دیپلمات ارشد استونی به اتهام دستیابی به اسناد طبقه بندی شده خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» دستگاه امنیتی روسیه اعلام کرد که ماموران امنیتی روسیه یک دیپلمات ارشد استونی را در شهر «سن پترزبورگ» دستگیر کردند.

«مارت لائیت» سرکنسول استونی در سن پترزبورگ به اتهام دستیابی به اسناد طبقه بندی شده روسیه از سوی یک شهروند این کشور دستگیر شده است.

شبکه خبری «دویچه وله» نیز به نقل از دستگاه امنیتی روسیه گزارش داد که ادامه اقدامات علیه این تبعه استونی مطابق با قوانین بین المللی درخصوص دیپلمات‌های خارجی انجام خواهد شد.

استونی از جمهوری‌های شوروی سابق سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا و بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده پیوست. در سال های اخیر ، روابط این کشور با مسکو به طور فزاینده ای متشنج شده است. در ماه دسامبر ، مقامات دفاعی در استونی گفتند که کار بر روی یک دیوتر مرزی هشت کیلومتری برای جدا کردن قلمرو این کشور با روسیه خود به پایان رسیده است.

علی‌رغم روابط سیاسی ضعیف، جمعیت قابل توجهی از کسانی که در استونی زندگی می‌کنند شهروندان روسیه یا از نژاد روسی تبار هستند ، به طوری که روس زبانان در این کشور کوچک حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شوند که جمعیت کل آنها تقریباً ۱.۳ میلیون نفر است.

در ماه آوریل نیز سرویس امنیتی روسیه، «آلکساندر سوسونیوک» دیپلمات اوکراینی را در سن پترزبورگ بازداشت و وی را نیز به دریافت اطلاعات حساس از یک تبعه روسیه متهم کرد. وی بعداً اخراج شد و این اقدام به اخراج یک دیپلمات روسی توسط کی‌یف منجر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین