عمل به فرمایشات امام رضا علیه السلام در گره گشایی، از مصادیق شکر نعمت ولایت است


عمل به فرمایشات امام رضا علیه السلام در گره گشایی، از مصادیق شکر نعمت ولایت است

ستاد فهمای کشور با صدور اصلاعیه‌ای از مردم شریف ایران اسلامی، اعتاب مقدس و نهادهای فعال در امر بزرگداشت دهه مبارک کرامت بویژه کمک‌های مومنانه تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا علیه السلام از مردم شریف ایران اسلامی، اعتاب مقدس و نهادهای فعال در امر بزرگداشت دهه مبارک کرامت بویژه کمک های مومنانه تشکر و قدردانی کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى

شکرگذاری خالصانه و حقیقی به جهت نعمت ولایت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بویژه نعمت همجواری ایرانیان عزیز با مضجع شریف رضوی ،قطعا مقدمه ای برای بهره مندی بیش از پیش از برکات بی نظیر آن آستان ملکوتی است.
۲۳ ذی القعده به عنوان روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا علیه السلام‌ از جمله فرصت های ارزشمندی است برای عرض ارادت مجدد به ساحت قدسی آن حضرت و شکر نعمت محبت حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء.
از سوی دیگر تردید نداریم یکی از مهم ترین مصادیق شکر نعمت ولایت حقه حضرات معصومین علیهم السلام عمل به دستورات و فرمایشات آن بزرگواران است .
با سیری کوتاه در روایات و احادیث وارده از معصومین علیهم السلام موضوع خدمت به هم نوعان و گره گشایی از مشکلات مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است تا جایی که حضرت امام رضا علیه السلام در یکی از فرمایشات نورانی خود فرمودند:«مَنْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِن فَرَّجَ اللّهُ عَنْ قَلْبِهِ یَوْمَ القِیمَةِ ».هر کس اندوه و مشکلى را از مؤمنى برطرف نماید، خداوند در روز قیامت اندوه را از قلبش برطرف سازد.
نقش آفرینی بسیار قابل توجه نهادهای دینی و فرهنگی بویژه اعتاب مقدس رضوی،فاطمی،احمدی و حسنی علیهم السلام در خدمت به محرومان و نیازمندان محترم در سراسر کشور نیز قطعا از مصادیق شکرگذاری این نعمت بی بدیل است.
بدین اعتبار و صد البته به لطف خداوند متعال بر اساس یک وفاق ایمانی و همدلی متکی به محبت آل الله ؛ دهه کرامت نیز به فرصتی برای خدمت کریمانه و گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام تبدیل شد.
لذا بر خود لازم می دانیم از این موقعیت ارزشمندی که به برکت روز زیارتی خاص حضرت امام رضا علیه السلام ایجاد شده از همراهی تمامی نهادهای دینی،فرهنگی،مردمی و اجرایی که در طول دهه کرامت سال جاری از تمامی ظرفیت های مادی و معنوی برای بزرگداشت مقام رفیع فرزندان کرام حضرت امام موسی کاظم علیه و علیهم السلام استفاده کردند تقدیر و تشکر نماییم.
امید است در طول سال توفیق پیدا کنیم با سرلوحه قرار دادن شعار "خدمت کریمانه؛گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام"موجبات رضایت خاطر مبارک امام رضا علیه السلام را فراهم نماییم.ان شاءالله
حسن ختام این نوشتار فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری مد ظله العالی در باب محبت حضرت امام رضا صلوات الله علیه است: "یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و برخورداری‌های کشور ما وجود مرقد مطهّر علی بن موسی الرّضا علیه السلام است. هرچه بتوانیم در بزرگداشت آن جایگاه رفیع تلاش کنیم و دلها را متوجّه به آنجا بکنیم، یقیناً به سود معنویّت ما و به سود کشور ما است."

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟